Ogólnie dobre auto rodzinne do codziennej eksploatacji
Wrażenia
4,0
Silnik
Żeby pojeździć dynamicznie trzeba go kręcić powyżej 3500 obr/min. Kultura pracy silnika wysoka. Dość ekonomiczny i elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo brakuje 6 biegu. Powyżej 160 km/godz jest bardzo głośno ze względu na wysokie obroty. Aż prosi się o zmianę biegu na nieobecną 6-tkę.
4,0
Układ jezdny
Skrzypią w zimie przednie wahacze. Hamulce przeciętne.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujników cofania ciężko wyczuć tylny zderzak. Poza tym wszystko jak trzeba
4,0
Ergonomia
Mam wersję SOL z systemem bezkluczykowym. Super temat-duża wygoda. Auto dobrze rozplanowane, dużo schowków. Bagażnik otwierany od wewnątrz lub z pilota. Wersja Sol godna polecenia- z wyjątkiem nawigacji ma wszystko co trzeba.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy deszczowej pogodzie potrzeba włączenia klimy bo paruje wnętrze. Szczególnie kiedy mamy pasażerów w tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą kalasę auto jest O.K
4,0
Wyciszenie
Przy dozwolonych w Polsce prędkościach bardzo poprawnie. Powyżej 160 km/h silnik wyje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc 124KM i przyzwoitą dynamikę auto pali niewiele.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wyposażone za przyzwoite pieniądze. Choć jakość już nie ta co kiedyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30000km zaczęła skrzypieć środkowa konsola na desce rozdzielczej. W zimie skrzypi zawieszenie przednie. Chyba na wahaczach od soli, ale na przeglądzie nie usuneli bo powiedzili że w warunkach warsztatowych nic nie skrzypiało. Ja jednak słyszę szczególnie na progach zwalniających lub przy dużym zakołysaniu na nierównościach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
[l/100km]