Od nowości samochód rodzinny, wykorzystywany do weekendowych i wakacyjnych wypadów. Cenię w nim ilość miejsca z tylu, rozsądne spalanie i przede wszystkim brak usterek. Przeznaczenie auta : spokojna jazda 100 km/h i brak chęci do wyprzedzania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Gdyby nie te 97 KM... Silnik z tych, który poniżej 2,5 tys/obr jest popychadłem a dopiero wyżej zaczynają jakoś jechać. Niestety osiągów to tu nie ma, w zamian doskonale spalanie i niezawodność !
5,0
Skrzynia biegów
Japończycy robią naprawdę dobre skrzynie. Biegi zawsze wchodzą na swoje miesce, pod warunkiem wymiany oleju w przekładni i obserwowania czy łożyska nie są głośne(tak mówi mój mechanik, łożyska to mankament tej przekładni. A no i jeżeli jest zimna to wsteczny wchodzi trochę ciężej niż zwykle. Nie oszukuje, jak pojeździmy chwile to biegi wchodzą idealnie
4,0
Układ jezdny
Czasem przy mocniejszym starcie czuje jak kierwnica chce sie wyrwać, ale chyba większość przednionapędówek tak ma. Taka ich specyfika. Brakuje niemieckiego prowadzenia na autostradadzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu przeciętnie. A do reszty nie mam zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Oj tu sie nie popisali. Szkoda ze na rynek europejski nie dają większych i dłuższych foteli. Ja mam 1.8m i jest mi warunkowo wygodnie na trasie 200km, osoby wyższe musza pogodzić sie ze zdrętwiałymi łydkami. Podsumowując długość siedzisk do poprawy, a i nie mam regulacji lędźwiowej, więc słabo. Do obsługi urządzeń nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe powietrze leci juz po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia silnika. Serwisowana klima działa wzorowo, dodam ze dodaje od 0.2 do 0.5 l do spalania. Większa wartość gdy 30 stopni w cieniu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na temat foteli skarżyłem sie wyżej.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne powyżej 120, nie daj Boże jak są zamontowane relingi. Wtedy mamy dodatkowe dB do i tak panującego hałasu. Do 100 km/h jest fajnie. Niestety na trasie ze Szczecina do Warszawy przy kilkugodzinnej jeździe 140-150 tracimy kilka procent słuchu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm poważniejszych części jeszcze nie wymieniałem, cholernie dbam o samochód i leję Verve 98.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupując za 56 tyś. Toyote Corollę liczyłem sie z tym, że dostanę święty spokój i kupę twardych, trzeszczących plastików. Swoje zadania wypełnia dzielnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie zawiodła! Zawsze odpala za pierwszym. To miłe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nothing...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW
[l/100km]