Silnik
: Bardzo elastyczny, bezawaryjny dający dobre osiągi !!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: łączniki stabilizatorów
Silnik
: wycieki z chłodnicy oleju
Układ hamulcowy
: szybko powstaje \"bicie\" tarczy hamulcowych. Kupować dobrych firm.
5,0
Całokształt
Doskonałe auto dla rodziny 2+1. Przy większej liczbie ciasno. Samochód bezawaryjny, nie do zajechania. Ja go nie oszczędzałem. Przebiegi rzędu 400-500 tyś nie robią na nim wrażenia. Kupiłem Avensisa D4D(diesel)zobaczymy czy dorówna corollce.Oby nie brakowało mi pewności odpalania rano w największe mrozy jaką dawała mi corollka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała, niezawodna jednostka. Daje wystarczającą rezerwę mocy. Wiadomo... 16v to trzeba wysoko kręcić, ale silnik lubi wysokie obroty !!! Bardzo dobrze znosi LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Jak auto jest nierozgrzane trochę haczą: jedynka i dwójka. Później biegi zmieniamy paluszkami. Zdarza się że wsteczny trzeba wrzucać na dwa razy!
4,0
Układ jezdny
Wczesno-japońska szkoła \"stojenia\" zawieszenia. Jest twardo,ale za to pewnie. Jest nisko osadzona więc częściej można \"przyhaczyć\" o krawężnik niż poczuć niebezpiecznie wychylenia na zakrętach. W porównaniu do e10 i tak większy komfort podróżowania. Subiektywnie irytujące tylnie zawieszenie. Dwie osoby na tyle, a auto wygląda jakby się wiozło tonę cementu w bagażniku!
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Nie jest to wielki samochód więc gabaryty łatwo i szybko można wyczuć.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Po prostu po japońsku. Choć toyota w tym modelu nie rozpieszcza wyposażeniem, więc i naciskać bardzo nie ma co!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekcyjne! Pierwsze auto( a miałem ich 5) które doskonale radzi sobie z zaparowaniem. Nawet w deszcz i gdy osoby na pokładzie są \"mokre\" A to zastanawiające bo nagrzewnica w zimie niedomagała(chyba przypchana jest)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jest słabo! Toyota naprawiła to w e12-ce. Zmuszony byłem sprzedać tojkę ze względu na przestrzeń. Po pojawieniu się drugiego bobasa niestety przestaliśmy się mieścić. Bagażnik spory ale w nim leży koło ze względu na LPG. Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Na dobrym poziomie. Do 100km/h szum powietrza i lekki pomruk silnika. Między 110 a 130 może tylko u mnie ale pojawiał się dość nieznośny rezonans, chyba z układu wydechowego. Powyżej 140 chyba nawet ciszej niż przy 110. Układ jezdny jak jest sprawny to nie hałasuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo 1.4 w tym aucie mniej by paliło. Ale gdzie wtedy frajda z jazdy. Przy LPG i z tą mocą chyba ekonomiczniej się nie da? Średnio wychodziło zawsze około 10-11 l gazu. Spalanie podane dla gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auta z tych lat to nie jest duży wydatek. Około 6-8 tyś. Można kupić dużo młodszego łopla ale kto by przy nim grzebał. Ważne jak ze wszystkimi autami z drugiej i kolejnej ręki aby dobrze sprawdzić stan. Bo bezawaryjne też może się psuć i zostawiać cztery ślady!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. No żarówki. Ale to raczej ekspoatacja! Autoalarm ale jakiś dokładany więc się nie liczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
320tyś i nie wiadomo czy wcześniej nie było korekty i nic co spowodowało by postój w trasie. Sonda lambda padła(koszt nie mały)ale to ze względu na LPG. Łożyska w kołach. Irytujący wyciek ze skrzyni biegów, chyba półoś ma bicie bo wymiana uszczelniacza nie pomogła. Oryginalny alternator padł po 13 latach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW
[l/100km]