Niezawodne auto. Może nie jest to demon prędkości, ale nikt nie kupuje 90-cio konnego silnika na wyścigi. Komfort, brak stresu związanego z usterkami i wygoda jazdy to główne zalety. Przez 3 lata użytkowania można powiedzieć, że nie musiałem przy niej robić praktycznie nic. Nawet żona podchodząca na początku do kombi jak przysłowiowy pies do jeża szybko dała się przekonać i bardzo często kradła mi kluczyki...
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez zarzutu. Konie robią swoje, równa praca, brak apetytu na olej, zero wycieków w piętnastoletnim aucie.
Jedyny minus to dźwięk dochodzący ponoć z pompy paliwa - tzw efekt pterodaktyla (można doczytać po forach). Można się przyzwyczaić, przez 3 lata nie miał wpływu na jazdę. Dość długi czas dogrzewania silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Przez 3 lata chodziła bez zarzutu. Na sam koniec niestety prawdopodobnie zaczął kuleć jeden z synchronizatorów i szybka redukcja z 4 na 3 bez zgrzytu nie jest możliwa - trzeba "zaczekać, aż sama wpuści"
5,0
Układ jezdny
Lubię czasem pokonać zakręt szybciej niż większość populacji - tu nigdy nie było z tym problemów. Pewnie i komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, widać wszystko.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dobrze dopasowany układ przycisków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest gorzej. Przez dość długi czas nagrzewania silnika ogrzewanie też potrzebuje trochę czasu zanim w ogóle "zaskoczy". Klima przy dużych upałach (ok 30st) nie daje rady, automat nie schodzi z najwyższego biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu luks, z tyłu jest dość mało miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, idealnie też nie. W normalnych warunkach dla mnie bez zarzutu - po prostu słychać silnik. Przy prędkościach autostradowych jest już dość głośna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oleje, filtry na czas, tankować i jeździć póki się ropa na świecie nie skończy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiona jako dwunastolatka z bardzo dobrym wyposażeniem za 12000. Uważam to za bardzo dobrą cenę jak na takie auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony termostat podczas pierwszej zimy - koszt 100zł. Do dnia dzisiejszego z drobnych rzeczy to wszystko.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ta nieszczęsna synchronizacja - niby można jeździć bez redukcji z 4 na 3, ale akurat ja dość często w tym aucie używam trójki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0D D-4D 90KM 66kW
[l/100km]