Doskonały. Berawaryjny, jest stworzony do paliwa o niskiej liczbie cetanowej więc można lać wszystko, nawet dziadowskie paliwo ze stacji hipremarketowskiej czy opał.Musi być tylko czyste żeby nie było niemiłej niespodzianki. Żadnych wycieków, stuków, skrzypień po prostu bezawaryjny japoński traktor. Jedynym mankamentem tego motoru jest mała moc i kiepskie przyśpieszenie. Uważam że auto te powinno mieć turbinę i przynajmniej 90 koni.Moc fabryczna nie jest zbyt wielka ale jednostka ta odwdzięcza się niezawodnością. Kupując te auto liczyłem na to lecz 72 konie to trochę za mało jak na kombi warzące 1150 kilo.
Auto doskonale odpala na mrozie. Przy -22*C odpaliło z pierwszego przy jednym tylko podgrzaniu świec.Dla diesla to ogromny + ...
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych wycieków ani usterek.Biegi wchodzą perfekcyjnie pomimo prawie 200 tys kilomierów przebiegu.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wyśmienita.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel w zimę słabo grzeje.przy -15*C trzeba przejechać ok 8 kilometrów żeby osiągnęło 90*C
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
2ce pod tym względem bije wszystkie niemieckie diesle na głowę. Kręcąc silnik nawet do 4.5 tys w środku mało co go słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to mistrz oszczędności. Auto przeciętnie spala latem 7l/100km (w mieście)a zimą 8. Na wolnossącego diesla o mocy 72 koni to sporo. Wcześniej jeździłem golfem III 1,9 TDI (110koni)i ten spalał mi w mieście max 5.5 litra przy średnio dynamicznej jeździe. Na 55 litrowym zbiorniku robiłem 1000 km a w toyocie na 42 litrach robię 600, więc bez porównania. Za to serwis roczny (ok 30 000 km) kosztuje mnie tyle co oleje i filtry więc coś za coś. Ogólne koszty utrzymania tego auta nie są wielkie. Pomimo
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW
[l/100km]