Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Kombi

SUHARSKI, 17 lat temu
Silnik 2.0 D 72KM 53kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla VIII Kombi 2.0 D 72KM 53kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pisdalem juz - to poczucie braku sladow 10 letniej eksploatacji - fenomenalne! chociaz przyznaje ze to najmlodszy samochod jaki maialem. Ale prowadzilem np. tak stara wektre i dziekuje bardzo koncernowi GM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : musialem wymienic amory z tylu i zaraz z przodu, a i tak jets miekka jak budyn
4,0
Całokształt
Mam ja prawie rok i jest bardzo wdziecznym autem, zima pali od 1-go. Wygodna, dobrze uzadzona,... Najfajniesze bylo moje wrazenie jak kupilem - ma 10 lat, jetsem co najmniej 3 wlascicielem i daje wrazenie auta NOWEGO wszystko dobrze wyglada, nic sie nie rozlazi, nie jest zuzyte, wytarte. Nic nie trzeszczy, wszystko od skrzynio biegow przez zawieszenie, silnik, pedaly sprzegla itd. elektryczne szyby, lusterka i inne pierdoly, dziala tak jak pierwszego dnia po wyjezdzie z fabryki. Chyba na tym polega fenomen TOYOTY.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rzeczywiscie ma niezla kulture pracy i jest cichy jak na diesla. Elastycznosc ma dobra, to moj pierwszy diesel i po benzyniaku czuje roznice - milo jest przyspieszac od 100 do 150 na swietneym 5 biegu. Przeszkadza zdecydowany brak mocy. Start na siwatlach - az mi wstyd, no chyba ze sie go mocno przycisnie. Przy tym przebiegu silnik suchutki i chodzi jak nowy.Nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo poprawna. przy przebiegu 160 tys nie wykazuje zadnych problemow. Ja tylko lubie jak biegi wchodza bardziej zdecydowanie, ale to kwestia urody a nie jakosci.
4,0
Układ jezdny
Bardzo miekki, naprawde. 4 osoby na pokladzie i praktycznie lezy na asfalcie. Bardzo tego nielubie, ale przy mniejszym obciazeniu bardzo wygodny na dziurawych drogach. Przy wiekszych predkosciach zachowuje sie dobrze. Nic nie stuka, nie trzeszczy, nie dobija... Wszystko w porzadku.
Komfort
4,0
Widoczność
Moze troche slabsza do tylu, poza tym b. poprawnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko szare (jak sie przyzwyczaisz to czarne wnetrza niemieckich, z tego okresu wygladaja slabo) i bez problemu, ale raczej przecietnie. W starletce zegarek mialem pod przednia szyba i bez odrywania wzroku od jezdni, zawsze wiedzialem ktora godz., tutaj mogliby go juz w ogole nie dawac niz umieszcz w takim miejscu. Wyskakuje zapalniczka po rozgrzaniu co grozi pozarem a popielniczka nie dla palaczy. Przecietnie ale najwazniejsze jest to ze nie widac w tym aucie zurzycia wewnatrz rowniez i na tym TOYOTA zbudowala swoja potege;-)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest slabo, szyby zaparowuja momentalnie i trzeba wlaczac nawiew, ktory jest malo wydajny, co podnosi obroty silnika. Jest przyzwoita klima, ale tez obciaza silnik
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Calkiem dobrze rowniez z tylu (mam kombi). Siedzenia (mowie z pozycji kierowcy) mogly by byc lepiej wyp[rofilowane (podparcie ledzwiow) a siedziska dluzsze zdecydowanie. W tej Corolce siedzenia sa jeszcze po japonsku - masz kierownice miedzy kolanami przy 1.85 mwzrostu. Reszta bez zarzutu w tym rowniez jakosc materialow.
4,0
Wyciszenie
Calkiem przyzwoite. Na niskich obrotach w miescie w codziennej jezdzie jest naprawde milo mimo ze to 2.0D. Fajnie mruczy i da sie posluchac Bacha.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No nie powala spalaniem. Tyle slyszalem o oszczednosci D, a tu w miesie kolo 8, a w trasie 6-7. W sumie nigdy skrupulatnie nie mierzylem ale nie jest zajefajnie. Ubezpieczenie juz od 2 litrow wiec 1.9 europejczykow ma tui wiekszy sens. Ale zadnych usterek poza jedna, o ktorej pozniej...
4,0
Stosunek jakość/cena
Dalem za nia ze wszystkimi oplatami i charczem przewoznika ok 18 000 rok temu z przbieg 145 000 km, klima, 4 poduchy, ABS, el szyby przod, el. lusterka, halogeny przod/tyl nie wimem czy to malo czy duzo, raczej nie byla to wielka okazja ale mam solidny samochod i nie zaluje. jets OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukac, NIC i za to ja lubie... ma prawie 10 lat, a jezdzi sie jak nowym autem wszystko dziala, nic nie trzeszczy i dobrze wyglada.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daje 5 *, bo jets tego warta, chociaz juz drugi tydz stoi w warsztacie po tym jak... pekl pasek rozrzadu. Sprowadizlem ja z niemiec i po przegladzie mechanik stwiedzil ze pasek byl zmieniany i wyglada dobrze - mozna jezdzic. To bylo ok 16 000 km temu. Okazalo sie ze wyglada calkiem dobrze, ale poprostu strzelil i drze sie jak tasma malarska, bo jest gownianej firmy o ktorej nikt nie slyszal. A teraz: planowanie glowicy/wymiana zaworow z koszulkami/uszczelki/olej/plyn chlod itp - 2 500 PLN i podobno mialem szczescie...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Kombi 2.0 D 72KM 53kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Kombi