Auto godne polecenia dla osób potrzebujących wiekszego auta które nie zeżre naszych oszczędności. Super bezawaryjne i ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik po prostu jest cichy (poprawka na diesla). Silnik jest chyba jego najmocniejszą stroną. Miałem ten sam silnik w poprzedniej toyotce corolli i po przejechaniu 320 000 km przy minus 25 stopniach paliła na dotyk(trzeba dbać przy takich temp. o jakośc paliwa i tyle). Wystarczy dbać o sprawy serwisowe (olej filtry) i można zapomnieć że tam może coś się popsuć. Jeśli chodzi o elastycznośc to też jest super. Dla osób które jezdziły benzyną może przesiadka być nieco dziwna ale ten silnik najlepiej ciągnie od 2 do 3 tyś obr. Nie jest to sportowiec ale zawalidrogą też nie. Polecam dla fanów diesli.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą fajnie i bez problemów. 4 gwiazdki z uwagi na to że czasami redukując z 4 lub 5 włączając drugi bieg trzeba pokonać mały opór. I tyle. Reszta super.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wybiera nierówności (które są zawsze na polskich drogach) na przyzwoitym poziomie. Jest zestrojone miękko (nie jak francuz) i komfortowo, ale jeśli trzeba zapiszczeć na zakręcie to można to zrobić nie obawiając się o jakieś problemy. Ja jestem z zawieszenia zadowolony. Jeśli chodzi o trwałość to wybiciu ulegają tylko swożnie przednich wahaczy. Wytrzymują ok 50 tyś (oryginał) i trzeba wymienić ale naprawa nie jest droga. Części ok 140/szt.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo(hatchback) - nie ma co oszukiwać. Poza tym dla mnie rewelka. Dla kobiety parkującej tyłem pomocny będzie czujnik parkowania. :)
4,0
Ergonomia
Ogólnie bez zastrzeżeń. Wadą jest miejsce umieszczenia zasłonki przeciwsłonecznej. Jeśli ją odsłoniemy częściowo to przy wsiadaniu walniemy w nią głową. Drugi minus to miejsce umieszczenia pokrętła do regulacji wysokości świecenia świateł. Jest on w tunelu środkowym obok lewarka hamulca ręcznego. Miejsce słabe bo trzeba spojrzeć żeby w niego trafić ręką bo w nocy się nie świeci - przynajmiej u mnie. Reszta super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimkę więc w lato super. W zimę trzeba przejechać ok 2 km żeby wiało ciepełko. Jak dla mnie jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco. Bagażnik jest po prostu ogromny jak na tą klasę aut. Wiozłem lodówkę 1.7 m i prawie zamknołem klapę! Zabrakło 5cm. by ją domknąć. Wyjazdy z rodziną na wakację nie stanowią problemu (o ile mamy zrównoważoną kobietę :) ) Z tyłu w 4 osoby można jechać do RPA. W 5 osób z tyłu jest słabo dla srodkowej osoby.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest wystarczające aby silnik diesla nie hałasował zbytnio. Nie jest limuzyna i dlatego czasem przedostają się szmery z zewnątrz auta (lub głośna muza na zewnątrz :)) ale jest na przyzwoitym poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj Toyotka popisuje się najlepiej. Auto klasy kompakt, tej wielkości a spalanie jak maluch lub jeszcze lepiej. Silnik godny polecenia ludziom którzy lubią jeździć za grosze i nie przerabiać benzyny na gaz. Jeśli włączymy klimkę to spalanie wzrasta o ok 1 l ale nie ma nic na darmo. Pod tym względem jestem wniebowzięty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując auto musiałem wydać więcej niż za inne auto w tej samej klasie ale byłem świadom (bo to nie pierwsza corollka w moim życiu) że kupując auto z udokumentowaną przeszłością nie będę miał żadnych problemów. Nie zawiodłem się. Jestem w 100% zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem auto jak miało 60 000 km. Ja zobiłem 71 000 km i wymieniłem raz swożnie wahaczy z przodu, tłumik końcowy i ustawiałem zbieżność kół przednich bo się popierdzieliła od naszych dróg. Lać paliwko i jazda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują w tym samochodzie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW
[l/100km]