Śmieję się, że jest to samochód mojego życia. Ze względu że przejechałem nim po wielu krajach i nigdy nic się z nim nie działo. Nie jest zbyt piękny, ani zbyt szybki ale zrekompensował mi to tym, że nic się z nim działo. Przesiadam się teraz do PREVI i mam nadzieję, że będzie równie dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to rakieta, ale nauczyłem się już nią wyprzedzać i tak czasy przejazdu po Polsce mam dosyć dobre. Nic z silnikiem nie robiłem oprócz wymiany oleju. Odpukać na razie silnik jest czysty, faktycznie przy wyprzedzaniu jak ma 3 tys. obrotów może minimalnie przykopcić.
5,0
Skrzynia biegów
Przejechałem nią 150 tyś km i nie dolewałem jeszcze oleju, wszystko chodzi bez problemu, miękko. Jak jeździłem VW to według mnie dużo gorzej pracowały biegi.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Chyba dni pompy wspomagania są policzone, ale na razie wszystko działa.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko ok. Plastyki bardzo dobre. Znacznie lepsze wykończenie niż w innych samochodach. Moją mocno wytłukłem po różnych miejscach, bo używałem jej powiedzmy służbowo i cały czas nic nie stuka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, nigdy nie mam zaparowanych szyb. Wentylacja jest bardzo mocna, na max potrafi naprawdę mocno wiać. Przy ustawieniu low bardzo dobrze recyrkuluje powietrze. Chodzi bardzo cicho i efektywnie. W zimie nawet przy - 18 można jechać bez kurtki. Nie mam klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No jest to mały samochodzik kompaktowy. Z przodu jest ok. Natomiast z tyłu jest mało miejsca na nogi. Znajomi się śmieją, że to samochód dla joginów.
4,0
Wyciszenie
Na zimnym silniku jest trochę głośno, wibruje maska. Po tym jest całkiem ok. Kiedyś kolega się dziwił, że to diesel.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o paliwo to cały czas średnio spala mi około 6.5 Na trasie też coś koło tego, może trochę mniej 6.3. Ale przyznam że na trasie szukam miejsca do przyspieszenia i jak tylko takie jest cisne. Właściwie to można powiedzieć, że przy prędkości 130-140 spala około 6.5. Przy 100 spala 5.0
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja. Dosłownie nic się nie dzieje. Przejechałem 150 tyś i nie wymieniałem jeszcze żarówek!. Żadnych problemów z wtyczkami, czujnikami, filtrami, świecami, wahaczami. Jedyne mankamenty z którymi się pogodziłem to: - przepalające się żaróweczki na prędkościomierzu (można samemu dość łatwo wymienić) i pękająca obudowa plastykowego tylnego oświetlenia rejestracji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko eksploatacja. Samochodu używałem służbowo. Dość aktywnie i nic z nim się nie działo. Czasami nawet bym już chciał coś powymieniać ale naprawdę nie ma czego. I nie zgadzam się też, że drogi jest serwis. Ja nigdy nie korzystałem z ASO. Nie ma tam dużo elektroniki i można go robić w każdym sprawdzonym warsztacie. Ceny części w sklepach wcale nie większe od innych. Jedyne co mi się działo to rozszczelniła się chłodnica. Poza tym nie robiłem nic jeszcze nawet przy wahaczach. Nikt mi w to nie może uwierzyć. Odpukać nie ma problemów też z korozją mimo, że leci mu już 15 roczek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW
[l/100km]