Inne
: wnętrze, starszono mnie, że toyota jest badziewna w środku, a moja ma fajny klimat, welurową tapicerkę, wszystkie elektryczne gadżety, wygodne fotele itp.
5,0
Całokształt
fajne auto przyjazne kierowcy, z oszczędnym napędem i w miarę dużym bagażnikiem, fajnie się prowadzi i jest wygodne na dłuższych trasach i w mieście
Wrażenia
5,0
Silnik
mam D4D, którego nie da się tu wybrać. E11 liftback produkcja, o dziwo, japonia. silnik 90 KM w zupełności wystarczy. mimo sporego przebiegu nic się w nim nie dzieje
4,0
Skrzynia biegów
fajnie to chodzi, ale czasem haczy wsteczny, przydała by się też szóstka na trasę, mniej by palił i ciszej chodził
4,0
Układ jezdny
to duże zaskoczenie, oczywiście w porównaniu z civicem wypada blado, ale już taką almerę to bije na głowę
Komfort
5,0
Widoczność
ok
5,0
Ergonomia
poza skokową regulacją fotela i regulacją kierownicy tylko w pionie wszystko super
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze dopóki nie zamknie się obiegu, wtedy zaczyna parować tylna szyba, ogrzewanie jak na diesla świetne, klima przeciętna (brakuje nawiewów z tyłu)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na wiek konstrukcji to ok, chociaż przydało by się więcej miejsca z tylu na nogi
4,0
Wyciszenie
oczywiście słychać, że to diesel, ale bez przesady. gorzej przy prędkości około 120-130 kiedy jest relatywnie głośny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mało pali i się nie psuje, ale i tak raz na jakiś czas trzeba wrzucić w nią 1-2 tys. zł, innymi słowy golf IV to to nie jest pod względem serwisowania
5,0
Stosunek jakość/cena
warta swojej dość wysokiej ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie zdarzyło poza eksploatacją (sprzęgło , amortyzatory i hamulce wytrzymały 190 tys. km). dość drogo wychodzi wymiana paska rozrządu (co 100 tys.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z drobiazgów przepaliło się podświetlenie klimatyzacji, reszta mimo topowej wersji i dość dużej liczby gadżetów ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW
[l/100km]