Silnik
: Odpalał nawet przy jednej swiecy żarowej sprawnej. Jak ta ostania padła to auto trzeba było wziąć na pych i pojechać do sklepu po nowe świece.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: jw. uszczelki na reflektory
4,0
Całokształt
zrobiłem tym autem już 50 tys. km i na razie tylko wymieniam olej (syntetyczny Mobil 1 do diesli), filtr oleju i powietrza oraz pasek rozrządu.
Wrażenia
5,0
Silnik
pracuje doskonale, bezproblemowo zbiera się na 4 biegu już od 40km/h, ale nie polecam, żaden silnik tego nie lubi. Silnik także bardzo tolerancyjny na paliwo. Można lać prawie wszystko, ale również nie polecam.
5,0
Skrzynia biegów
na razie nie było problemów
3,0
Układ jezdny
trochę za miękkie zawieszenie, no i niskie podwozie, kilka razy jeżdżąc po leśnych wertepach ocierałem podłogą o wystające korzenie
Komfort
3,0
Widoczność
Cofanie sprawia mi trochę problemów i tyle
4,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń, chociaż dla wysokich osób mogliby pomyśleć o podłokietnikach wyżej zamocowanych. Ja mam wzrost 187cm i często lewą rękę opieram o krawędź drzwi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba tylko pamiętać, że w tym samochodzie jest filtr pyłkowy, który jak się zapcha to wtedy jest słaby nadmuch dośrodka. Filtr dość drogi ok.70zł, ale ja wyciągam stary i piorę go i jest jak nowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość dobrze, należy wziąć pod uwagę że jest to auto klasy kompaktów mniejszych.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla to bardzo dobrze. Silnik praktycznie jest słyszalny tylko na biegu jałowym. Dla mnie jego charakterystyczny twardy klekot jest jak muzyka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miarę dobrze, dużo zależy od kierowcy i od jakości paliwa. Najmniejsze zużycie jakie osiągnąłem było na autostradach w Niemczech ok.5 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
cóż, gdy auto jest mniej zawodne to i cena idzie w górę. Corollę z silnikiem 2.0 D ciężko dostać nie tylko w Polsce. Póki co posiadacze tych aut nie mają powodu aby się ich pozbywać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory wymieniałem tylko świece żarowe, z których ostatnia spaliła się po 110 tys. przebiegu. Popsuło się wycieraczka tylnej szyby, no i mankament numer 1 to odklejające się uszczelki reflektorów, trzeba wziąć jakiś lepszy silikon i wtedy już trzyma dożywotnio. Trochę dziwne, że Japończycy tak prostego detalu nie dopracowali dokładnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nie było żadnych
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 72KM 53kW
[l/100km]