Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

qqrczak, 10 lat temu
Silnik 1.9 D 69KM 51kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce były jak żyletka, tutaj szacun
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów rozleciała się w drobiazgi
Silnik : Wycieki z silnika
2,0
Całokształt
Auto z francuskim dieselem. Silnik mułowaty, w praktyce nie nadaje się na trasę. W trasie wysokie jak na diesela spalania, co wynika z faktu mocnego wciskania pedału gazu przy wyprzedzaniu. W mieście ok. Zawieszenie twarde, dobrze trzyma drogi. Z tyłu pasażerowie narzekają, że trzęsie jak w taczce :). Nie wiem czym kierowała się Toyota wsadzając ten silnik do Corolli, mając wersję 2.0
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik całkowicie nie nadaje się do tego auta. Przede wszystkim jest strasznie mułowaty. Przyśpieszenie jeszcze do zaakceptowania do 60km/h. Na trasie to już tragedia, potrzeba dużo miejsca żeby wyprzedzić inny pojazd (i nie tylko mam na myśli tzw. TIRa). W trasie auto mi paliło 7 litrów, co wynika z tego że trzeba go dobrze rozbujać. Jak jedziesz spokojnie to spalanie około 5 litrów, ale tu potrzeba dużego spokoju.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nieprecyzyjna. Co ciekawe rozleciał się mechanizm różnicowy i ...wywalił dziurę w obudowie skrzyni. Niestety skrzyni nie dokupicie od samochodów francuskich z tym silnikiem bo Toyota coś tam lekko zmieniła, i potrzebna jest skrzynia wyłącznie do tego modelu. Problem w tym, że aut z tym silnikiem jest niewiele i zakup jest trudny. Dodatkowo skrzynia przez to droga, ceny na szrocie około 900- 1500 zł, podczas gdy do Berlingo 200-400, tak jak do innych Corolli.
4,0
Układ jezdny
Auto z twardym zawieszeniem, pewnie trzyma się drogi, w tym w zakrętach. Mi takie zawieszenie pasuje. Pasażerowie z tyłu narzekali, że ich wytrzęsło mocno :).
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj większych zastrzeżeń brak.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych zstrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem. Z tyłu już gorzej. Generalnie osoby o wzroście powyżej 1,8m będą narzekać tak na brak miejsca na nogi jak i nad głową.
3,0
Wyciszenie
Diesel do cichych nie należy, co jest oczywiste.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety po pierwsze poważne usterki skrzyni. Po drugie spalanie nie należy do niskich jak na diesela: na trasie około 7 litrów (jak kierowca spokojny i sporadycznie wyprzedza to zejdzie na 5 litrów) a w mieści około 8 litrów w lecie, 9 w zimie
2,0
Stosunek jakość/cena
Z tym silnikiem auto jest za drogie, aczkolwiek i tak dużo tańsze niż wersje benzynowe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieki z silnika
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozleciała się skrzynia biegów

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla VIII Hatchback