Karoseria
: Zero rdzy na karoserii, troche na podwoziu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pobor oleju
5,0
Całokształt
Zawsze gdy dodaje opinie o aucie, staram sie nim troche pojezdzic i nie kierowac sie emocjami, taka tez bedzie ta opinia o Toyocie Corolli po lifcie 2001, z silnikiem 1.6 VVTi 110KM, 3FZ-FE. Nadwozie to liftback z 5 drzwiami.
Przejechałem nim ponad 40tys. km. Użytkowany ponad 4 lata.
Spalanie: przy oszczednej jezdzie w trasie 90km/h mozna zesc do 5l/100km
W miescie przy wlaczonej klimie i zimnym silniku mozna miec 10l/100km
Srednio w miescie trzeba liczyc okolo 8l/100km
W trasie przy 120km/h okolo 7l/100km
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest kapitalny, świetne spalanie i bezawaryjność. Całkiem dynamiczny, przy dość lekkiej budzie całkiem szybko się rozpędza, wyprzedzanie nie sprawia problemów.
Jedyna wada to pobór oleju, podobno to wada fabryczna tych silników z początku produkcji. Sama konstrukcja była dość nowoczesna jak na te czasy i z pewnymi modyfikacjami jest montowana do dziś w wersji 132 KM.
Pobór oleju w moim egzemplarzu to około 0,6l / 1000km. Olej to 5w30 zgodnie z zaleceniem producenta.
4,0
Skrzynia biegów
Przy tym przebiegu wszystko pracuje bardzo dobrze, jedyne do czego można się przyczepić to dość krótkie biegi i na piątym jazda powyżej 120km/h to już problem. Obroty przy tej prędkości to okolice 4000 / min.
Bez żadnych awarii
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, bezobslugowe, a komfort jakiego nie ma nawet we francuskich autach, a wielowachaczowe z vaga nie maja podejścia.
W zakrętach nie da się poszaleć, ale auto płynie po każdych wybojach.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz ma powłokę galwaniczną, zero rdzy nawet przy gołej na gołych elementach gdzie powstały odpryski lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu, nie narzekam też na tą do tyłu, duże szyby i lusterka. Jedyny minus to mała wycieraczka na tylniej szybie.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, wygodne fotele i kierownica, dłuższa jazda nie męczy. Kilka schowków, ale bez fajerwerków.
Bagażnik jest ogromny, pozwala włożyć kazdy przedmiot, jest praktycznie jak w kombii, gdyby nie skos to byłoby to kombii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, wieje dobrze, jedyna wada to brak osobnych nawiewów na boczne szyby, sa tylko te dla pasażera i kierowcy. Dobrze sobie radzi z zaparowana szyba, klima mrozi jak nabita. Cięzki dostęp do wymiany filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie miejsca sa obszerne i zapewniaja komfort, gorzej jak jedzie sie z tylu i kierowca lub pasazer jest wysoki, wtedy brakuje miejsca na nogi, a jak wysoki siedzi z tylu to i moze zabraknac na glowe.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze przy mniejszych predkosciach, przy wiekszych juz jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częsci w średniej cenie, ale malo sie ich kupuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony za niewielkie pieniadze i jest to chyba najlepszy stosunek jakosc/cena jaki znam. Auto warte kazdej zlotowki, mialo isc na zlom po roku czy dwoch, a jezdze juz 4 i nie zamierzam sie rozstawac.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zdarzyły się żadne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu praktycznie brak jakichkolwiek awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]