Silnik
: Wysokie obroty do momentu nagrzania się płynu chłodzącego (nie mylić z nagrzaniem silnika - ten jest ciepły dużo wcześniej). Trudno ocenić czy to usterka czy
4,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny przy niskich prędkościach. Na czwartym i piątym biegu zupełnie nie czuje się 110 KM pod maską - jest zbyt mułowaty. Drażni mnie to, że do momentu osiągnięcia przez płyn chłodzący temp. 90 st. C silnik na biegu jałowym ma podwyższone do 1300-1500 obroty (ASO twierdzi, że to normalne, a znajomy nie ma w swoim aucie z takim samym silnikiem podobnych spostrzeżeń).
3,0
Skrzynia biegów
Jedynkę można włączyć dopiero przy całkowitym zatrzymaniu auta, dwójka i trójka mogłyby lepiej wchodzić. Zbyt krótkie przełożenia czwórki a zwłaszcza piątki, co powoduje, że przy 120 km/h silnik ma już 4 tys. obrotów i robi się bardzo głośny.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Kiepska jakość wykończenia - przy przebiegu nieco ponad 50 tys. km trzeszczy deska rozdzielcza i tylna półka pod szybą.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na krótkich trasach 8-8,5 l, w trasie nie udało mi się zejść poniżej 6 l. Dodam, że mój styl jazdy zaliczyłbym do ekonomicznego.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musiałem wymienić katalizator, poza tym żadnej usterki nie odnotowałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]