Auto poprawne, dość solidne. Przez 6 lat użytkowania (ok. 80 kkm przebiegu) tylko jedna poważna awaria. Segment C, ale w tej chwili klasa B oferuje więcej miejsca w kabinie. Główna zaleta to niska awaryjność. Dodatkowo stosunkowo małe zużycie paliwa pozwala ciąć koszty eksploatacji. Z moich obserwacji wynika jednak, że wraz ze zmianą miejsca wytwarzania (UK a nie JPN) spadła również jakość wykonania auta. Moja poprzedniczka made in Japan była zdecydowanie lepsza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik może i mocniejszy, ale nie oferuje lepszej dynamiki jazdy niż poprzedni 1,3 16V. Dodatkowy problem to pochłanianie oleju silnikowego. Niby producent przestrzega, że 1l/1000km to norma, ale miałem nadzieję, że to tylko "ostrożne" i zawyżone zapowiedzi producenta.
2,0
Skrzynia biegów
Tu niestety słabo. Miałem chyba pecha, bo trafiłem na egzemplarz, w którym rozsypała się skrzynia. Podobno to przypadłość tej serii Corolli. Dźwignia zmiany biegów dość precyzyjna, skok nie za duży, chociaż czasem pojawiały się problemy z wrzuceniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Tu ok. Auto nie jest ani bardzo wygodne, ani nie jest wozem drabiniastym. Zawieszenie trwałe, nie wymaga częstych napraw. Można powiedzieć, że trwałość znacznie wyższa niż u konkurencji.
3,0
Karoseria
Wersja poliftowa z podwójnymi lampami z przodu. Dla mnie ładna. Liftback 5-drzwiowy może się podobać, chociaż na pewno nie zachwyci koneserów. Podatność na korozję podobna jak w innych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne kierowcy w zasięgu rąk. Prosto i bez wodotrysków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie, a nawet dobrze. Ogrzewanie bardzo wydajne zimą. Klimatyzacja również radzi sobie w lecie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety, bez szaleństw. Odnoszę wrażenie, że poprzedniczka w tej samej wersji liftback oferowała więcej miejsca w kabinie.
3,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest ok. Powyżej już nie da sie spokojnie porozmawiać z pasażerem. Dłuższa jazda po autostradzie lub ekspresówce kończy się lekkimi kłopotami ze słuchem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto stosunkowo bezawaryjne (poza przygodą ze skrzynią biegów). Pozostałe naprawy nie są zbyt częste. Potwierdza się opinia o bezawaryjności auta.
Zużycie paliwa również na przyzwoitym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu trzeba zaznaczyć, że Corolla trzyma cenę. Działa magia marki i modelu. W zamian otrzymujemy proste mało awaryjne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria skrzyni biegów przy przebiegu 250000 km to moim zdaniem zbyt wcześnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VVti 96KM 71kW
[l/100km]