Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

Łukasz B., 5 lat temu
Silnik 1.4 VVti 96KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Uważam, że okres użytkowania wynoszący 3 lata jest dobrym czasem, abym mógł się wypowiedzieć na temat Toyotki. W tym miejscu opowiem o swoim samochodzie, jak i mojego Brata. Corolkę kupiłem dlatego, że Brat jeździł tym samym modelem przez 6 lat i nie miał ani jednej usterki. Pierwsza usterka w jego samochodzie pojawiła się ponad 2 lata temu i dotyczyła poluzowanego kolektora ssącego. Tyle! Użytkuje ją nieustannie od 9 lat, nabił tysiące kilometrów, jeżdżąc od początku ją w instalacji lpg. Doszedłem do wniosku, że prędzej karoseria zgnije niż się silnik zepsuje. W moim autku do tej pory okazało się, że zużyło się łożysko w rolce napinaka, którą wymieniłem wraz z paskiem oraz wymieniłem potencjometr przepustnicy. Najlepszy, najpewniejszy samochód. Nie boję się o żadną niemiłą niespodziankę. Jedynym minusem jest zużywanie oleju. Jednak za tę cenę – warto!
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie do zniszczenia. Ktoś powiedział, że aby zepsuć motor Toyoty trzeba być geniuszem. Mimo przekroczonych 200000 km pracuje cicho i równo, brak wycieków. Jedyny mankament to głód oleju. Wygląda to na wadę konstrukcyjną niektórych silników Toyotki. Podobno wersje od 1.4 do 1.8 "tak mają". U Brata jest identyczna sytuacja. Natomiast Kobieta użytkuje Yariskę 1.0 i spokój. Ani kropelki. Plus wszystkie zalety, jak w mojej wersji - brak awarii, usterek itd. Odpala i jedzie, dbając o niego. W zamian Toyotka odwdzięcza się serdecznie! Dodam, że używam oleju 20/50. Niestety. Żadne cuda mające uzdrowić ten stan rzeczy nie pomogły. Mechanicy twierdzą, że tak już ma być, i tyle.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj uczciwe 3+. Mogło być lepiej, dlatego, że czasami ciężko wchodzi 2 i 3. Prawdopodobnie to wina linki.
5,0
Układ jezdny
Żadnych problemów. ABS pracują idealnie, działają w porę. Wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz części hamulcowe.
3,0
Karoseria
W tym wieku pojawiają się już odpryski i niewielkie ogniska rdzy. Spód po zakupie cały został wyczyszczony i zakonserwowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie - bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i wygodnie. Może fotel kierowcy mógł być wygodniejszy, ale jestem wysokim mężczyzną, więc przymykam oko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, której i tak nie używam. Natomiast wystarczy zarówno na zimne, jak i ciepłe dni. W tej drugiej sytuacji pozostaje otwarcie okien.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Corolka jest idealna dla 4-osobowej rodziny. Jeżdżę z fotelem odsuniętym do końca, więc z tyłu nie pozostaje wiele miejsca. 5 osoba zmieści się po środku. Nie mały bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Na ten wiek dochodzą zużyte uszczelki, co powoduje większy poziom hałasu. Wszystko powyżej 120 km. Do tej granicy - spokojnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobre. Ten model jest przeznaczony dla kogoś, kto ceni sobie święty spokój, brak kłopotów z samochodem i niewielkie opłaty za spalanie paliwa. Do ceny należy doliczyć olej silnikowy, jednak mimo wszystko - rachunek jest idealny!
5,0
Stosunek jakość/cena
Fantastycznie. Samochód jest bezproblemowy. Na ten wiek to szczęka opada. Kiedy patrzę na kolegów, którzy wracają z pracy i kładą się pod swoje francuskie samochodopodbne wynalazki - na mojej twarzy maluje się szczery uśmiech, a serduszko spokojnie sobie bije!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Wymienione powyżej dotyczą zużytych części w codziennej eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota i usterki? VVTI należą do doskonałych produktów tego koncernu, który w latach '90 pobił VW w ilości najwięcej sprzedanych egzemplarzy tego flagowego modelu. Miło mi użytkować samochód, który zapisał się złotym literami w historii motoryzacji. Może nie jest zbyt piękny. Na pewno jest charakterystyczny, nazywany "Syrenką", na pewno jest bezawaryjny i bezkonkurencyjny. Fantastyczny rozrząd na łańcuchu!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 VVti 96KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,9
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Hatchback