Silnik
: Wysoka kultura pracy, moc i niskie zużycie paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Bierze olej.
Przeniesienie napędu
: Wymiana łożysk skrzyni biegów przy 200k km.
4,0
Całokształt
Auto nie do zdarcia. Względnie niezawodne i ekonomiczne. W mojej opinii bezkonkurencyjne w swojej klasie. Nigdy mnie nie zawiodło w trasie. Z mechanikiem widuję się bardzo rzadko. Odpala bez problemu w zimie, silnik nie nagrzewa się w lecie nawet w korkach. Autko zrywne i zwinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi olej - ten typ tak ma. Instrukcja mówi, że norma to do 1L oleju na 1000 km. Sprawdzanie oleju obowiązkowe przynajmniej co 500 km. Napinacz łańcucha rozrządu wymaga odpowiedniej ilości oleju, w przeciwnym wypadku łańcuch będzie chrobotał i się rozciągnie. Mimo powyższych problemów, ma wysoką kulturę pracy, zaskakuje mocą (zwłaszcza powyżej 4000 obrotów/min) i niewielkim zużyciem paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, cicha i nie bierze oleju. Standardowo, jak w większości Japończyków, wsteczny czasem ciężko wchodzi. U mnie łożyska w skrzyni zaczęły chrobotać przy 200k km. Naprawa to droga przez mękę - nie ma części do tej skrzyni a znalezienie mechanika, który podejmie się naprawy graniczy z cudem. Koszt naprawy (wszystkie łożyska + robocizna) wyniósł mnie 1400zł.
5,0
Układ jezdny
Tym modelem jeździ się przyjemnie i precyzyjnie. Trochę się przechyla przy szybkim wejściu w ostry zakręt, ale przecież to nie jest wyścigówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super. Do tyłu trzeba uważać- mała szyba i szerokie tylne słupki nie ułatwiają parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłaby się trochę szybciej nagrzewać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, ale osoby o wysokim wzroście mogą zacząć dotykać kolanami kierownicy. Z tyłu miejsce dla dzieci, niewysokich kobiet, lub dodatkowego bagażu.
3,0
Wyciszenie
Przy 100km/h trzeba podkręcić głośność w radiu. W drzwiach nie ma żadnego wyciszenia. Polecam wkleić pianki izolujące od hałasu w drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do Toyoty nie są najtańsze ale naprawy zdarzają się bardzo rzadko. Spalanie na przyzwoitym poziomie, nawet jeśli do kosztów paliwa doda się koszty dolewek oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Droga w zakupie i ma parę chochlików ale nigdy mnie nie zawiodła. Nigdy nie stanęła mi w trasie, a jeśli coś już zaczyna się psuć, to daje objawy dużo wcześniej. Mimo 16 lat i kilku ubytków lakieru nie rdzewieje. Samochód nie do zdarcia.Takich aut już (niestety) się nie robi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Linka otwierania bagażnika się urywa, a jej wymiana jest kłopotliwa. Czasem zapala się lampka "check engine" - naprawa błędu polega na wymianie filtra powietrza i wyczyszczeniu przepływomierza przy filtrze. Żarówki świateł postojowych lubią się przepalać. Przy ok 160 k km trzeba przesmarować mechanizm wycieraczek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana łożysk w skrzyni biegów (200k km), wymiana cewek zapłonowych(u mnie w ciągu 16 lat życia auta poszły dwie, koszt jednej to ok 300 zł). Przy 190k km umarł alternator.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VVti 96KM 71kW
[l/100km]