Silnik
: Bierze olej. Rozciągnięty łańcuch rozrządu.
Karoseria
: Rdzewieje podwozie z tyłu.
Układ elektryczny
: Zarówki lubią się przepalać
4,0
Całokształt
Naprawde dobrze dopracowane auto, ma coprawda już swoje lata ale wciąż śmiało może cieszyć swojego właściela. Wersja po facelifcie to moim zdaniem kwintesencja japońskiej Corolli. Z jednej storony tradycyjna prosta konstrukcja dziedzictwo e10 z drugiej już nowinki techniczne jak vvti, hydrauliczne sprzęgło czy dzielone leflektory przednie. W zasadzie technicznie nie odbiega bardzo od obecnych konstrukcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 vvti czyli 4ZZEFI to dobra jednostka napędowa. Jest bardzo elastyczna, jak na tą pojemność nawet dość dynapiczna. Niestety nie jest już tak bezawaryjna jak poprzednik 1.3, ma swoje wady.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie można jej nic zarzucić. Płynne pracuje, nie zacina, nie chrobocze.
5,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę auta z początku zeszłego dziesięciolecia piątka z plusem.
Komfort
4,0
Widoczność
Ciężko określić dystans z tyłu przy cofaniu, pozatym ok.
5,0
Ergonomia
Tu nie ma żadnych udziwnień. Japońska prostota i logika 20tego wieku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet bez klimy nie ma co narzekać. Bardzo niepraktyczny dostęp do filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca w wersji dwudrzwiowej. Ale nikt nie kupuje takiego auta by wozić rodzinę.
3,0
Wyciszenie
Niestety brak dobrego wyciszenia to wada większości japońskich samochodów z tamtych lat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest super tanio ale da się przeżyć. Ceny w ASO czasami powalają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ciężko znależć coś lepszego. Warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak. Elektryka bezawaryjna. Osprzet silnika to samo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnilk bierze olej ok. 800ml/1000km. Pozatym po ok 150000 łańcuch lubi się rozciągnąć, naprawa może pożreć nawet 2000zł z portwela.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VVti 96KM 71kW
[l/100km]