Warto! poszukajcie aut z numerem seryjnym od JT - montowane w Japonii. Statystycznie mniej usterkowe od montowanych w UK.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonała konstrukcja, jednak wykazujący swoje pełne możliwości w górnym zakresie obrotów. Ostatnio przy częstych podróżach po 500 -600 km zaczął brać trochę oleju ale to też wina gazu. Nie mam powodu do obaw.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem wrzucając wsteczny trzeba ponowić operację z wciskaniem sprzęgła - to raczej cecha niż usterka wielu konstrukcji japońskich. Brak innych usterek. Nie jest to szybka skrzynka bo nie jest to rajdowe auto ale operowanie dźwignią przyjemne.
5,0
Układ jezdny
Brak uwag negatywnych. Napęd przedni bez żadnych negatywnych skłonności. ABS sprawuje się bez zarzutu. Hamulce porządne.
Natomiast promień skrętu to mistrzostwo świata! Mam wrażenie jakbym obracał się w miejscu.
Komfort
3,0
Widoczność
Mam wersję 5 drzwiową. Trochę zajmuje czasu przyzwyczajenie się do dużego kufra nie widać ile miejsca zostało na parkowanie. Lusterka wystarczająco duże, widoczność przód/boki super.
5,0
Ergonomia
Patrząc po wnętrzach innych aut mam wrażenie że żadne inne nie przypasowałoby mi tak bardzo mimo że projekt ma 10 lat. Moja Toyota ma czarno-beżową kolorystykę wnętrza. Specjalnie po nią pojechałem 400 km :) Wersję z szarą kolorystyką zdecydowanie mniej mi się podobają ale jakość materiałów doskonała.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy - ból latem bo jeżdżę w trasy. Czasem zbyt wolno odparowuje w deszcz mimo szalejącej dmuchawy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu świetnie tylko tyłek boli po 200 km. Robić przerwy! :) Z tył jechałem raz - mam 193 cm więc niewiele aut mnie zadowoli :)
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 i przy mocnym przyspieszaniu robi się głośno. Na jałowym nie słychać silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie gazu 7-8 trasa, 9 miasto. PB 6 trasa 8 miasto. Zimą nie zastanawiam się nad różnicami bo są znikome.
Naprawy/przeglądy W ASO to tragedia i często niekompetencja ale są zamienniki i znajomi mechanicy od Toyoty :) Ceny nie są wygórowane w porządnym ale nieautoryzowanym warsztacie. Bywam rzadko i raczej z eksploatacyjnymi wymianami. No może poza łącznikiem tylnego stabilizatora za 50 zl:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zawiodła mnie jeszcze nigdy ale szykuje się naprawa wydechu (BOSAL rulez) bo sól robi swoje. Brak ognisk korozji. Doskonałe dodatkowe zabezpieczenia progów. Aha odklejanie się gum wokół reflektora to norma. Pomaga silikon.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK BRAK BRAK
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]