Ogólnie ocena dobra. Samochód został wyprodukowany w Anglii i to jest jego największy minus, wypada dużo gorzej niż model z lat 1997-98, produkowany w Japonii. Trzeba jednak przyznać, że w porównaniu z VW Golfem wypada zdecydowanie lepiej. Astra II jest lepiej wyciszona, ale bardziej awaryjna po 5 roku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaba elastyczność, zaczyna jechać dopiero od 4000 obr/min, chociaż właściwie niezła moc (86KM) przy tej pojemności. Przy wyprzedzaniu na załtoczonej trasie niekiedy trzeba wrzucać 3 bieg przy 90km/h, żeby odjechać, a z bagażem i 4 osobami na pokładzie 3 bieg na trasie przy wyprzedzaniu to standard.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych problemów, chociaż czasem ciężko wchodzi 1 bieg.
3,0
Układ jezdny
Niby wszystko ok, ale wprawny automaniak wychwyci minusy:
- bicie na kierownicy przy 120km/h, tak samo zresztą jak w Avensisie i nie jest to sprawa wyważenia kół, ASO nie zdiagnozowało do tej pory przyczyny, najprawdopodobniej wada konstrukcyjna jak w Avensisie 1997-2001,
- zbyt czuły i głośny ABS, włączający się na każdym dołku przy hamowaniu, ale skuteczny.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam z tym problemów.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wystarczająco miejsca, za to z tyłu brak miejsca na nogi, ale przede wszystkim na głowę dla osób wyższych niż 170cm (w końcu autko stworzone przez Japończyków :)
3,0
Wyciszenie
Za kierownicą jest największy hałas, słychać silnik powyżej 3000 obr/min, powyżej 4500 to już jest ryk.
Na trasie da się wytrzymać do 120km/h, później trzeba mocno podkręcać radio.
Ciekawe że miejsce pasażera jest dużo lepiej wyciszone, a z tyłu można podróżować nawet 150km/h bez dużego hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów w ASO pozostawię bez komentarza. Zużycie paliwa na trasie ok. 6,5 l, w mieście (Wawa) 8 do 9l w zimie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana 5 żarówek (1 z przodu, 1 do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, 1 oświetlenie wewnątrz, 2 oświetlenie tablicy rozdzielczej), wszystkie pióra wycieraczek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki:
1. Wymiana uszczelnienia silnika, bo wyciekał olej po 95 tys. km (koszt. ok 500zł).
2. Raz zatrzymał się na drodze i trzeba było go holować do serwisu, z powodu błędu pracownika serwisu przy wymianie uszczelki (simmering) silnika.
3. Delikatna rdza przy zawiasie klapy bagażnika (liftback).
4. Zardzewiałe felgi stalowe wymagające piaskowania i malowania po 5 latach użytkownia.
PLUSY:
Amortyzatory i inne elementy zawieszenia nie były wymieniane od nowości i są w pełnie sprawne! Zero stuków.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]