Ogólnie Corolla zasługuje na mocną czwórkę. Jeśli ktoś nie lubi szybkiej i dynamicznej jazdy, może śmiało podnieść ocenę do piątki!
Poleciłbym ten samochód przede wszystkim osobom jeżdżącym spokojnie, bo silnik jest mocny dopiero na obrotach, a wtedy jest już hałaśliwy. Po włączeniu klimy przyspieszenie jest wręcz bardzo słabe! Ocenę obniża także kontrowersyjnie zestopniowana skrzynia biegów - na trasie przy ok. 100 km/h obroty przekraczają 3000, a przy 120 km/h jest już ponad 3500 obrotów. Oznacza to po prostu konieczność znoszenia nieprzyjemnego warkotu silnika, co przy dłuższych jazdach mocno przeszkadza. Z drugiej strony samochód jest elastyczny, na V biegu da się przyspieszać praktycznie od 50 km/h, dlatego może nie warto się aż tak czepiać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na miasto - rewelacja (5). Poza miastem - przeciętnie (3) ze względu na głośną pracę przy ponad 3500 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być bardziej precyzyjna, ale jest dobrze.
5,0
Układ jezdny
Jak na 6-letni samochód, doskonale. Na zakrętach jest stabilny, na wybojach nie dobija.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest OK, ale przy cofaniu bardzo źle, praktycznie cofa się na ślepo.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobre rozplanowanie deski rozdzielczej. Brakuje tylko jakiegokolwiek wyposażenia komfortowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu trochę mało miejsca (mam 180 cm wzrostu). Nie mogę też dopasować fotela kierowcy dla siebie - za mały zakres regulacji odległości.
3,0
Wyciszenie
Do 3000 obrotów (czyli przy normalnej, miejskiej jeździe) jest dobrze. Powyżej 3000 obrotów (na trasie) jest kiepsko, odgłos silnika jest nieprzyjemny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy spokojnej jeździe da się zejść poniżej 5 l/100 km, przeciętnie ok. 5,5 - 6 litrów. Po mieście ok. 8 litrów.