Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

Bartek780, 4 lata temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 232 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, dobry na wyścigi spod świateł :D
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto do miasta na np. dojazdy do pracy. Praktycznie brak usterek, spalanie na te lata w normie, nic tylko jeździć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można się do niczego doczepić. Ciągnie z samego dołu, dynamiczny, choć dość głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Brak problemów. Działa lepiej niż niejedna skrzynia w nowszych autach.
3,0
Układ jezdny
Raczej trudno oczekiwać fajerwerków w prowadzeniu. W wersji z hydraulicznym wspomaganiem nie ma problemów przy jeździe, ale trzeba się trochę nasiłować przy parkowaniu.
3,0
Karoseria
Nie jest w najlepszym stanie, choć znajdą się bardziej zardzewiałe auta w tej klasie (jak i mniej). Podobno ocynkowane wersje wyglądają jak nowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby przednie duże, dobrze się siedzi. Szyby z tyłu małe i osadzone dość wysoko, co przeszkadza przy parkowaniu tyłem (już lepiej patrzeć w lusterka)
4,0
Ergonomia
Wszystko co najważniejsze znajduje się blisko kierowcy, poukładane logicznie i intuicyjnie. Wyjątek stanowi regulacja wysokości świateł, która znajduje się między skrzynią biegów, a hamulcem ręcznym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jazda przy niższych temperaturach jest przyjemnością. Wnętrze szybko się nagrzewa, szyby nie parują; wystarczy ustawić boczne nawiewy maksymalnie do góry i w stronę bocznych szyb. Jazda późną wiosną i latem bez klimatyzacji raczej nie obędzie się bez otwierania okien (choć na trasach nawiewy są bardzo wydajne).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzący z przodu nie mają na co narzekać lecz Ci z tyłu lepiej żeby nie byli za wysocy. Jak na auto 3-drzwiowe i tak nie jest źle. Byłyby 4 gwiazdki - jedna odjęta za trudność przy wsiadaniu.
2,0
Wyciszenie
Jest głośno i robi się bardzo głośno w okolicach 100 km/h. Słychać przeważnie silnik, choć koła (zapewne przez niskie zawieszenie) do tego się przyczyniają. Przy rozgrzanym silniku stojąc np. na światłach - kompletna cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie między 5.9-7.2 litra (w zależności od tego, czy trasa, czy miasto). Dobry wynik, zakładam, że z instalacją gazową praktycznie portfel nie cierpi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za takie pieniądze nie ma lepszego auta na rynku. Łatwo je pokochać, odwdzięcza się bezawaryjnością, dynamicznością i komfortem podróżowania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza drobnymi usterkami elektryki (której i tak jest bardzo mało) nie ma problemów. We wszystkim można poradzić sobie samemu. W zimę dość słabo się nagrzewa, warto wsadzić jakiś karton za chłodnicę (gdy złapie już temperaturę to jest ok).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla VIII Hatchback