Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

Wotan91, 8 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność i koszty eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepalające się żarówki
Układ hamulcowy : Linka ręcznego
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem, a poprzednikiem był Land Rover Freelander I generacji, czyli auto z innej bajki! No własnie... z innej bajki, Land Rover to szrot jakich mało, a Corollka to najwdzięczniejsze auto na świecie. Mój egzemplarz nie jest wychuchany , wypucowany, ale przynajmniej wiem, że dowiezie mnie zawsze i wszędzie w każdych warunkach. Wystarczy tylko troszkę o ten samochodzik zadbać. Z racji, że Corollę E11 możemy w 2016 roku kupić za jakieś 2500-4500zł to polecam ten samochód każdemu kto szuka swojego pierwszego samochodu lub też taniego i pewnego środku transportu do pracy. Jazda w dalekie trasy jest już troszkę męcząca i nie sprawia dużej frajdy, ale przejazdy do 200 km, szczególnie po krętych, wąskich drogach to czysta przyjemność. Generalnie jazda Corollą sprawia mi uśmiech nawet i do dzisiaj.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto kupiłem od "znajomego", który jak się później okazało nie dość, że kręcił licznik, to jeszcze nie powiadomił mnie o problemach Corollki z falującymi obrotami i gasnącym silnikiem przy bardzo zimnej lub bardzo wysokiej temperaturze. Bujałem się tak z ponad rok, aż w Olsztynie znalazłem mechaników CarGaz na ulicy Lubelskiej. Okazało się, że wystarczyło wyregulować zawory i wymienić listwę wtryskową. Od tamtej pory Corollka chodzi jak w zegarku. -15 stopni? Żadnej problem! Upał? Też sobie radzi :) Czyli silnik 4E-FE radzi sobie bardzo dobrze, problemem jak zwykle jest człowiek, który oszczędza tam gdzie nie powinien. Masz Corollkę w gazie i chcesz długo się nią cieszyć? Przynajmniej raz do roku przegląd i wymiana filtrów instalacji, a raz na dwa lata regulacja zaworów.
5,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło było wymieniane za mojej kadencji, ale nie wiem czy poprzednie było w samochodzie od nowości, czy to już któreś z kolei. Na razie wszystko bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
O dziwo, dziurawe olsztyńskie drogi (skandal, że coś takiego w środku europy się znajduje) nie dobiły jeszcze tego samochodziku. Co prawda wymianie były drążki kierownicze, tuleje no i przydałoby się w moim egzemplarzu wymienić przegub wewnętrzny. Także generalnie tragedii nie ma, ale trwałość zawieszenia to moim zdaniem nie jest najmocniejsza strona Corolli. Co innego pewność jazdy - żadnym samochodem nie wchodziłem tak szybko i pewnie w zakręty na wąskich i krętych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Hatchback, który w bagażniku posiada butle LPG z pewnością nie na leży do najpojemniejszych samochodów na świecie. Często z żoną wozimy psy w aucie lub też jeżdżę z moim zespołem na koncerty. Szału i wygody nie ma, ale zmieścić się zawsze zmieścimy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Połamały się elementy sterowania wentylacją, przez co trzeba ustawiać ją sposobem. Ponadto moim zdaniem wentylacja działa albo za gorąco albo za zimno :D Ale to moje odczucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ostatnio jechałem moją corollką na siedzeniu pasażera. Muszę przyznać, że całkiem sympatycznie się jechało. Oczywiście maksymalnie 2 osoby z tyłu. Trójka to już przegięcie moim zdaniem.
4,0
Wyciszenie
Gorsze niż w BMW, lepsze niż w Fiacie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód posiadam od 3 lat i użytkowałem go w przeróżnych sytuacjach. Gdy rozwoziłem pizzę swoją Corollką, spalanie potrafiło nawet dojść do 12 litrów gazu :) Na co dzień jednak w cyklu mieszanym spalanie oscyluje wokół 10 litrów, przy dynamicznej jeździe (zawsze pierwszy spod świateł i zmiana biegów przy 4000 RPM). Gdy robię trasę Olsztyn - Trójmiasto, spalanie spada do około 8 litrów. Raz udało mi się w dalekiej trasie zejść do 6.5 litrów przy średniej prędkości 80-90 km/h. Jeżeli tak jak ja, chcecie jeździć na gazie oszczędnie, a przy tym nie mieć problemów z awariami to koniecznie co jakieś 2 lata (jak nie częściej) wybierajcie się na regulację zaworów. Przegląd instalacji gazowej oczywiście minimum raz na rok. Koszty przeglądów nie są duże, a na sprawnym silniku nie ma co cebulić...
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem za 4500zł i przez 3 lata wymieniłem sprzęgło, hamulce, olej, filtry, elementy zawieszenia, alternator, akumulator, naprawiono instalację gazową. Koszt 100 km to jakieś 20zł, a OC śmiesznie tanie. Ideał!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W samochodzie lubią przepalać się wszelkie dostępne żarówki ;) Czasem zacina się i nie chce się domknąć maska. Mam też drobne problemy z hamulcem ręcznym, ale nie jestem pewien czy po prostu mechanik nie spartolił roboty, także weźmy tę uwagę w duży nawias.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mojej kadencji wymieniłem sprzęgło, akumulator, alternator, hamulce, elementy zawieszenia i wyregulowałem instalację LPG. Generalnie tragedii nie ma i Corolla nigdy mnie nie zawiodła w trasie, ale troszkę pieniążków powyższe naprawy pochłonęły. Plusem jest to, że sprzęgło i alternator i akumulator wymienia się dosyć rzadko, a pech chciał, że po prostu trafiło na mnie ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,0
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Hatchback