Silnik
: Fajny silnik, zapewniający przyzwoite osiągi przy niskim spalaniu. Dodatkowo jednostka bezawaryjna
5,0
Całokształt
Autem jeździłem 5 lat. Cóż mogę napisać. Auto nigdy mnie nie zawiodło, jeśli już coś się psuło to były to rzeczy naturalnie się zużywające. Silnik 1,4 zapewnia naprawdę przyzwoite osiągi i spokojnie można wybierać się nim w trasę. Oczywiście wymaga trochę kręcenia ale można spokojnie wyprzedzać. Spalanie na b.dobrym poziomie (o tym niżej). Zawieszenie dosyć miękkie, co z jednej strony daje przyzwoity komfort, ale niestety w zakrętach trzeba uważać (mowa o 5D hatchbacku bo w 3D zawieszenie jest dużo twardsze. Zatem jeśli ktoś ma żyłkę sportowca to raczej wersja 3D). Bagażnik spory.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na podstawową jednostkę jest bardzo dobrze. Niskie spalanie i przyzwoite osiągi. Spokojnie można jechać w trasę. Moim zdaniem nie trzeba się martwić, że przy podstawowej jednostce będzie mułowaty (oczywiście jeśli ktoś liczy na zawijanie asfaltu to raczej nie ale do codziennego użytku jak najbardziej)
4,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjny pierwszy bieg i wsteczny. Szczególnie wsteczny był denerwujący.
3,0
Układ jezdny
Auto w wersji 5D jest bardzo miękkie, zapewnia dobre tłumienie dziur. Niestety konsekwencją jest słabe prowadzenie w zakrętach oraz mała stabilność przy dużych prędkościach. Jeździłem wersją 3D i tam zawieszenie jest twarde. Zatem auto raczej do spokojnego, codziennego użytku. Jeśli chcesz poszaleć to kup wersję 3D.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenie to widoczność do tyłu. Wersja 5D to liftback, czyli dosyć długa wersja, co nie sprzyja widoczności do tyłu. Poza tym bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Mogłoby być trochę więcej schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę narzekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie narzekałem (180 cm). Pasażer z przodu ma sporo miejsca na nogi. Niestety gorzej jest z tyłu co wynika z tego, że linia dachu opada w kierunku klapy bagażnika. W konsekwencji z tyłu w pełni komfortowo mogą podróżować osoby o wzroście max. 180 cm. Osoby wyższe mogą ocierać głową o podsyfitkę.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h ok. Powyżej robi się już głośno a ponad 130 km/h trzeba mówić głośno aby pogadać z pasażerem/
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie miało żadnej awarii oprócz naturalnie się zużywających rzeczy. Chociaż i tu trzeba dodać że zawieszenie jest odporne na polskie drogi więc i te rzeczy nie ulegają zużyciu (ja przez 5 lat wymieniłem amortyzatory, końcówkę drążka i tuleje).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak to powiedział znajomy mechanik, patrząc na Corollę e11 po wymianie oleju: takich aut już nie będzie nigdy, takich które praktycznie się nie psują.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemów nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]