Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

jagkub, 13 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, elastyczny, a przy tym oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Defekty układu airbagów - najczęściej uszkodzone złączki
Karoseria : Rdza
Zawieszenie : Łożyska, amortyzatory
5,0
Całokształt
Gdyby nie problemy z układem airbagów (złączki) w roczniku 98 (czyli moim) napisałbym, że nie ma większych wad. Największe plusy tego auta to: wiele egzemplarzy kupionych w Polsce i jeżdżonych przez spokojne osoby, bardzo dynamiczny i oszczędny silnik jak na tę klasę mocy (86 KM) oraz trwałe zawieszenie. Niestety po ok. 150 tys. trzeba w auto zainwestować, czyli wymienić amortyzatory (ok. 600 zł tył z wymianą), jakieś łożysko, przerdzewiały tłumik, tarcze itp. Starczy na następne ponad 100 tys. a więc sporo. Nieźle trzyma się wnętrze i tapicerka - jakby auto wyjechało niedawno z salonu. Dużo gorzej - kierownica. W sumie projekt deski rozdzielczej jest ponadczasowy. Do wad zaliczyłbym ciasne wnętrze (na szczęście w liftbacku jest duży bagażnik), brak kieszeni w fotelach (nawet w najlepszej wersji!) i umiarkowane wyciszenie. W przypadku defektów układ elektrycznego auto najlepiej naprawić samemu, gdyż stacje ASO wyciągną przede wszystkim kasę próbując wymieniać kolejne elementy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tą moc (86 KM) i pojemność silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Pozwala na stosunkowo niezły sprint do setki. Dobrze sprawdza się na trasie podczas wyprzedzania - nie najgorzej ciągnie już nieco powyżej 2 tys. obrotów. Powyżej 130 km/h głośny. Bardzo szybko wkręca się na obroty.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów z długą jedynką, na której trzeba dojść do ok. 3500 obrotów, żeby spokojnie włączyć dwójkę. Bardzo szybko dochodzi się do piątki, co pewnie obniża zużycie paliwa, ale powoduje, że przy 120 km/h mamy już ponad 3000 obrotów i jest głośno. W szybkiej zmianie biegów przeszkadzają haczący mechanizm.
4,0
Układ jezdny
Dobry, choć nie daje pełnej informacji o tym, co dzieje się na drodze. Zawieszenie nieco zbyt miękkie - w zakrętach buja się, choć jedzie pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, tylko tylna szyba w liftbacku nieco zbyt płasko położona. Na szczęście nie mam spoilera.
5,0
Ergonomia
Tu nie ma się do czego przyczepić. Drażnią tylko drobiazgi - np. brak kieszeni w fotelach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie, dużo trybów prędkości.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnio, gdyż mało miejsca na nogi w drugim rzędzie. Na głowę wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Silnik dość głośny, gdyż często pracuje na wysokich obrotach. Ma umiarkowanie przyjemny dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w trasie ok. 6.2-6.5 l przy oleju 5w50 (podwyższa nieco zużycie). W mieście na szczęście nie dużo więcej - trzeba liczyć ok. 7,5l/100 km. Koszty napraw wyższe niż u aut niemieckich, ale jak na japończyka dość niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre auto za tę cenę, zwłaszcza liftback, który jest najbardziej funkcjonalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem psują się żarówki i elementy podświetlenia deski rozdzielczej. Zawieszenie trwałe, ale po 150 tys. trzeba wymieniać już łożyska, amortyzatory itd. Rdzewieją tłumiki. Poza tym na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze, poza usterkami układu airbagów, które \"tracą łączność\" najczęściej z napinaczem pasa prawego pasażera. Wiele egzemplarzy jest już nieco zardzewiałych. Mojego wyprodukowanego w Wielkiej Brytanii rdza na razie nie rusza (poza blokiem silnika)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,0
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Hatchback