Inne
: To co piszą o bezawaryjności to prawda! Jest to dla mnie bardzo istotne, bo samochodem częściej jeżdzi żona. Samochód z dużym sercem
5,0
Całokształt
Silnik w mojej Corolli ma pojemność 1.4l i 86KM. Nie jest to dużo, ale jest oszczędny i piekielnie cichy.Wyprzedzanie jest w sumie możliwe pod warunkiem wkręcania na wysokie obroty. Nie jest demonem predkości, ale im dłużej jeżdzę tym samochodem tym bardziej mi się podoba. Wnętrze jest bardzo przytulne, wykonane z dobrej jakości materiałów, wszystkie przełączniki są poprawnie rozmieszczone, po 11 latach użytkowania przez trzech włąścicieli wnetrze nie jest bardzo zniszczone (w przeciwieństwie do Octavii z 2006r.
Nie zauważyłem niepokojacych śladów rdzy, jedynie niezabezpieczone odpryski na lakierze zaczynaja zachodzą rdzą, ale to w każdym "metalowym" samochodzie normalne. Przez prawie 3 lata wymieniałem tylko olej, filtry i płyn chłodniczy przy przebiegu wskazanym przez producenta. Zaskoczeniem była awaria alternatora która jest typową usterką w tym modelu. Po odpaleniu samochodu na zimnym silniku słychac było szum łożysk alternatora, dlatego zdecydowałem się na regenerację, co się pewnie opłaciło. Jeżeli dbasz o samochód i traktujesz go jak coś więcej niz woła roboczego to szczerze polecam. Ceny części są akceptowalne i minimalnie wyższe, a często takie same jak u konkurencji. Kolejna generacja Corolli nie ma takiego charakteru, dlatego prawdopodobnie za dwa trzy lata przesiądę się do Verso lub Volvo V40/V50.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w mojej Corolli ma pojemność 1.4l i 86KM. Nie jest to dużo, ale jest oszczędny i piekielnie cichy.Wyprzedzanie jest w sumie możliwe pod warunkiem wkręcania na wysokie obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Działa jak należy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie ok, wymieniałem końcówkę drążka (stara była jeszcze oryginalna)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała minimalnie ograniczona przez spojler (popularne wyposażenie wersji Liftback_
5,0
Ergonomia
Wzór
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo braku wentylacji jest świetnie. Jeżeli będziesz systematycznie wymieniać/czyścić filtr kabinowy, nie bedzie problemów z zaparowanymi szybami.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 wzrostu i nie jestem zbudowany jak nastolatek, dlatego prowadząc Corollę czuję się trochę jak w gokarcie. Kierownica w mojej wersji nie jest regulowana, a regulacja wysokości fotela jest idiotyczna.
4,0
Wyciszenie
Cisza..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie dam oceny doskonałej, bo jednak trzeba ją tankować, ale pali tyle samo co nasz poprzedni samochó Corsa B 1.4 82km
5,0
Stosunek jakość/cena
Minimalnie droższa niż np Focus Mk1, ale myślę, że warto dopłacić mimi, że jest ciaśniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wybite gumowe tuleje tylnego zawieszenia, wymieniona końcówka drążka w leym przednim kole (czyli nic niezwykłego)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uprzedziłem awarię alternatora, oddając go do regeneracji (wyły łozyska, spuchł stojan)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]