Silnik
: Nie lubi pić benzyny. Pije, bo musi. Poza tym zaskoczyła mnie jakośc całej konstrukcji i wnętrza pojazdu. Cud miód!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Brudzi się :)
Silnik
: Niestety trzeba lać paliwo :)
Zawieszenie
: Tu już serio - mógłby być troszkę twardszy.
5,0
Całokształt
Nigdy nie jeździłem tak fajnym autem. Trzeba się sporo nagłowić, żeby dołożyć do niego jakąś kasę. Głównie na dywaniki, zapach i nowe opony, bo nic się nie psuje. I wdzięczna z wyglądu ta żaba, choć nie budzi respektu na drodze :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę robi wrażenie. Może troszkę głośny, ale elastyczny i niezawodny. W zasadzie można zapomnieć o jakiejkolwiek obsłudze. Mnie osobiście powyżej 120 km/h brakuje 6 biegu, który jest w wersji G6, ale nie można mieć wszystkiego :)
5,0
Skrzynia biegów
Daję 5, bo skrzynia nie sprawia żadnych problemów. Chodzi jak joystick. Zdarza się, ale tak raz na kilka miesięcy, że zazgrzyta sobie przy zmianie z 2 na 3, ale to podobno typowe dla tej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Tu znów waham się między 4 a 5 ,ale dam 5 za fakt, że przez 2 lata nie musiałem w ogóle dotykać niczego w zawieszeniu. Kupiłem i jeżdżę :) Wspomaganie bardzo fajne, na parkingu można kręcić kierownikiem leciutko, a podczas jazdy świetnie czuć drogę. Jest precyzyjnie. Aha - toyotka ma miękkie zawieszenie i czasem lubi sobie skrobnąć o próg zwalniający, jest też czuła na wiatr boczny przy szybkiej jeździe, ale za to komfort zapewnia niezły.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąziutkie słupki nie ograniczają widoczności. Tutaj bez zarzutu. Światła nocą mogłyby być lepsze, ale tę cechę Żaby każdy zna:)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew nie powala. Klimatyzacja też mogłaby troszkę mocniej chłodzić, ale w sumie nabijana 6 lat temu (i ciągle działa). Zimą i w czasie deszczu zdarza się, że ciężko odparować szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja jadę wygodnie :) Z tyłu nie podróżuję. Jestem wysoki i za moim fotelem ciężko byłoby jechać dorosłej osobie. Kiedy przesiadłem się z Renault 19, toyota wydawała mi się ciasna. Ale można się przyzwyczaić.
3,0
Wyciszenie
No tutaj mogłoby być dużo lepiej. Silnik słychać, odgłosy z zewnątrz także. Może kiedyś sobie z nudów wygłuszę drzwi, bo w tym aucie jakakolwiek naprawa to rzadkość, a czasem chciałoby się coś grzebnąć :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jestem wniebowzięty! spalanie waha się przy tym silniku między 5,5 a 6,3 litra (trasa + miasto + korki). I tak sobie założę gaz, żeby jeździć jeszcze taniej, ale pod tym względem polecam każdemu (tylko musi być zadbany egzemplarz). Napraw nie zanotowałem. Przez 2 lata wymieniłem tylko szczęki z tyłu (77 zł komplet). Aha - poza tym jeszcze żarówkę z tyłu - koszt całe 2 zł :) Opon, oleju i filtrów nie liczę, bo to rzecz wiadoma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem dużo za ten samochód i po 2 latach mogę go sprzedać za dokładnie tę samą kwotę. Spadek wartości - ZERO złotych. Nie dokładam do auta, leję paliwo i jeżdżę. Nie zepsuło się w ciągu 2 lat, od kiedy go mam, kompletnie nic. POLECAM każdemu, kto chce wsiadać i jeździć. I zaglądać pod maskę dopiero wtedy, gdy kończy się płyn do spryskiwaczy. Jeden warunek - mam wersję japońską i pewnie dzięki temu auto jest tak niezawodne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Toyoty się nie psują!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]