Inne
: W wersji G6 daje dużą przyjemność prowadzenia.
5,0
Całokształt
Corolla E11 z lat 1997-99 (made in Japan) to bardzo udana konstrukcja: dobrze wykonana, niezawodna, trwała (cynkowane nadwozie - 12 letnie auto nie ma żadnych śladów korozji) i stosunkowo bezpieczna.
Posiadam rzadko spotykaną wersję G6, która różni się od standardowej tym że ma 6-biegową skrzynię biegów, lepiej wyprofilowane siedzenia, czerwone zegary, delikatnie zmodyfikowane zawieszenie oraz bardzej atrakcyjny (w stosunku do standardowej E11) wygląd.
Auto z pazurkiem bardzo dobrze sprawdzające się zarówno w mieście jak i na trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Udana i sprawdzona 16-zaworowa konstrukcja. Jest cichy, ekonomiczny i stosunkowo elastyczny. Żadnych ubytków oleju 10W40 między wymianami. Wymiana oryginalnego paska rozrządu co 10 lat lub 150tkm.
5,0
Skrzynia biegów
Fantastyczna, najlepsza z jaką miałem do czynienia: krótka precyzyjna zmiana z delikatnym oporem, biegi 1-5 krótsze niż w standardowej 5-biegowej - dzięki temu auto prowadzi się znacznie dynamiczniej. Żadnych problemów z synchronizacją.
Z taką samą skrzynią spotkałem się w Lexusie IS200.
5,0
Układ jezdny
W wersji G6 jest świetnie - auto bardzo dobrze tłumi nierówności, jest wystarczająco komfortowe, a jednocześnie dobrze prowadzi się w zakrętach oraz na prostych przy dużych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ponieważ jest to Hatchback, do tyłu mogłoby być lepiej. Rekompensują to za to bardzo duże lusterka. Widoczność do przodu jest całkiem dobra - widzę miejsce w którym kończy się maska auta.
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Dodatkowo Hatchback z rozkładanymi tylnymi siedzeniami to bardzo praktyczne auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i ciche. trzeba tylko pamiętać o wymianach filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przy wzroście 190cm miejsca jest wystarczająco. Jeśli chodzi o tył - wiadomo to klasa kompakt.
5,0
Wyciszenie
Wersja G6 ma matę wygłuszającą pod maską (rzadko spotykane rozwiązanie przy motorach benzynowych). Przy prędkości autostradowej (np. 130km/h) można sobie cicho rozmawiać (6 bieg tutaj też pomaga poprzez obniżenie obrotów).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zadowolony z zużycia paliwa. Ponieważ auto jest bezawaryjne, koszty obsługi serwisowej sprowadzają się tylko do czynności typu: wymiana oleju, świec, filtrów, pasków, klocków itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem to auto jako używane, stąd bardzo niewielka utrata wartości. Auto wymagające jedynie bierzącej obsługi serwisowej (która poza ASO ma bardzo przystępną cenę).
W mojej ocenie w tej kategorii auto wypada fantastycznie, a daje przy okazji dużą przyjemność prowadzenia (wersja G6).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli się już uprzemy to znajdziemy odklejające się uszczelki przy refektorach. I to już koniec listy ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Takich niezawodnych aut się już nie produkuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]