Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

LS1, 16 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność i jakość wykonania, doskonałe trzymanie się drogi, wspaniały silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : gumowe poduszki stabilizatorów
Karoseria : odklejająca sie uszczelka reflektora
5,0
Całokształt
Jedyny mój problem to to, że ma już ponad 10 lat, trzeba myślec powoli o następcy i niestety nie widzę nic choćby w połowie tak dobrego. Mam na co dzień do czynienia z motoryzacją i stwierdzam, że to co teraz można kupić w tej klasie samochodów to w porównaniu z Corollą drogi złom. Ładny, naszpikowany do granic absurdu elektoniką i drogimi bajerami ( typu sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka za 1200 zł sztuka), ale niepraktyczny i mocno zawodny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miękko i płynnie pomiędzy 2000 a 3000 obrotów, gdy trzeba to powyżej 3500 potrafi wcisnąć w fotel. Średnia 145 - 150 km/h na 600 kilometrowej trasie na niemieckiej autostradzie to żaden problem.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza lekko i precyzyjnie. Po 200 tys przebiegu minimalne kłopoty z wstecznym.
5,0
Układ jezdny
Wspaniale trzyma sie drogi, dobrze zestrojone zawieszenie sprawia, że nawet długa jazda nie męczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze, minimalnie gorzej do tyłu, dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko sie nagrzewa, w lecie dobra, wydajna klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, z tyłu mało miejsca (szczególnie dla 3 osób), duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h bardzo dobrze, powyżej trochę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że auto ma być zawsze gotowe do jazdy i bezproblemowo dojechać do celu w każdych warunkach. Wysokie koszty serwisu i części zwracają się z nawiązką jeśli tak na to popatrzeć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 55 tyz zł ( z klimatyzacją) dostałem ponad 10 lat bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy. Można chcieć więcej? Za nowy identyczny samochód byłbym gotów bez zastanowienia zapłacić 90 - 100 tys złotych - tyle ile kosztują dziś najdroższe auta tego segmentu - tylko skąd go wziąźć?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki (gumki przy reflektorach, poduszki gumowe stabilizatorów, obejma tłumika). Pierwsze żarówki wymieniłem po 6 latach jazdy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ideał!!! - gdyby można dałbym 6. Prawie 285 tys. km i poza tarczą sprzęgła, którą (przy 120 tys.) sam spaliłem próbując wyjechać z zaspy i łożyskiem alternatora dosłownie nic. Oczywiście normalne wymiany eksploatacyjne - filtry, świece, klocki, paski, po 6 latach akumulator, po 200 tys. tarcze i szczęki hamulcowe, po 220 tys. amortyzatory ( choć wg wydruku stacji diagnostycznej stare były jeszcze zdatne do jazdy). Do 250 tys. nie dolewałem oleju pomiędzy wymianami, teraz 0,5 - 0,7 l na 15 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla VIII Hatchback