Silnik
: Wysoka kultura pracy 16 zaworowego silnika o pojemności 1332 ccm
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Gumy na łącznikach stabilizatora lubią sięwycierać przez co słychać działanie stabilizatorów, nie przeszkadza w eksploatacji
5,0
Całokształt
W tej klasie nie umiem wskazać godnego konkurenta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest chyba najlepszym elementem tego pojazdu. Jest to starszej generacji 4E-FE. Pracuje cichutko na niskich obrotach, jednak kopa dostaje dopiero powyżej 4500 obr. wtedy ładnie zaczyna ryczeć, ma charakter.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia biegów działa bez zarzutów, aczkolwiek czasem trzeba użyć troszkę więcej zdecydowania w celu włączenia wstecznego oraz dwójki. Przełożenia są mądrze pomyślane, pierwsze 5 biegów króciutkie, dające możliwości sprawnego przyspieszania na najwyższych obrotach, ostatni bieg to relaks na trasie.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się jak po szynach, jest szeroki i niski, kierownica nie ma luzów, aczkolwiek w tylnym zawieszeniu podczas jazdy po polnych drogach chyba słychać stukanie drążków stabilizatora (wytarte gumy na łącznikach) ale to dość znana przypadłość toyoty, w jeździe po asfalcie nic nie słychać i to nie jest przeszkadzające. Powyżej 125 km/h pojawia się lekkie bicie na kierownicy i nie jest to wina opon (nie jest to wada opon)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w każdym kierunku, aczkolwiek nie jest to Cinquecento gdzie widać wszystko jak na rowerze.
5,0
Ergonomia
Samochód posiada najbardziej funkjonalne wnętrze jakie widziałem. Bardzo dużo schowków, w tym wysuwany na napoje z podstawką, podłokietnik i schowek w jednym, wszystko jest na swoim miejscu, aczkolwiek dominuje prostota jak to japończyk.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato nie łatwo wychłodzić nadmuchem czarny samochód, okna na ościerz trzeba mieć. W zime nagrzewa się szybko bez probelmu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt (wersja 3d) jest go w bród, więcej niżw Cordobie kombi.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, aczkolwiek w mondeo jest znacznie ciszej przy prędkościach powyżej 130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu dam maxa, bo chociaż spala podobnie do innych aut w tej klasie to naprawy nic nie kosztują gdyż nie występują. Przegląd okresowy 100 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest tani, za 10 latka przyszło zapłacić prawie 14000 zł, jednak jakość wykonania może byćwzorem dla innych aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę codziennie i nigdy nic się nie stało (przepalona żarówka świateł postojowych to wynik eksploatacji). Nie wystąpiła jeszcze żadna usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten samochód jeszcze nigdy się mi nie zepsuł. Jest to toyota produkcji japońskiej, jak wiadomo późniejsze wersję są z anglii i różnie z nimi bywa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]