Doskonałe auto które ma ogrom zalet a niewiele wad. Nieprodukują już takich egzemplarzy bo ludzie nie kupowali by nowych. Narzekać można jedynie na wyposażenie którego praktycznie brak. Jak ma się takie auto to się zapomina gdzie są najbliższe warsztaty samochodowe. No i jak pokierować sąsiada do warsztatu który ma jakiegoś francuza ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonale radzi sobie z autem. Jednak że przy 3-5 osobach na pokładzie bardzo spada dynamika. Typowy japończyk wpełni żyje dopiero powyżej 4 tyś obr. Poza tym kultura na najwyższym poziomie. Doskonale znosi GAZ.
5,0
Skrzynia biegów
Japońska precyzja. Zmiana biegów jednym paluszkiem. Bez zgrzytów i nie przewidzianych oporów. Wzór do naśladowania.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde i nieprzyjemnie dobija nawet na niewielkich nierównościach. Porównując do eskorta mizernie. Plus za pewne prowadzenie w zakrętach. Nie wychyla się bardzo. Bardzo słabe hamulce. Ciężko wyczuć moment zblokowania kół. ABS znacznie by poprawił hamowanie. Ale gdzie w tym modelu taki rarytas.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Nie ma tu wiele przycisków i gadżetów. Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowanie szyb następuje bardzo szybko tak samo jak nagrzanie wnętrza. 1-2 km i leci ciepełko. W lato przydała by się klima ale to bardzo rzadki dodatek w tym modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają wystarczającą ilość miejsca jednakże kosztem miejsca dla pasażerów z tyłu. Nie jest to samochód wielki więc czego się spodziewać. Dla narzekających polecam Camry :-)
4,0
Wyciszenie
Mimo upływu lat nic nie skrzypi. Do prędkości 90 km/h prawie idealnie tylko delikatny szumek opon i wiatru. Powyżej 100 dość wyraźnie słychać silnik. Powyżej 120 jest już nie przyjemnie. W escorcie było to znacznie lepiej rozwiązanie,mimo słabszego silnika. Poza tym nie mogłem zwalczyć jakiejś nieszczelności na wysokości sondy lambda w układzie wydechowym która powodowała straszny rezonans i hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mocna strona tego samochodu. Zadnych napraw tylko eksploatacja. Prosta konstrukcja umożliwia samodzielne wymiany części eksploatacyjnych. Doskonale współpracuje z instalacją gazową 2-gen. Spalanie jak na wielkość auta śmieszne. Średnio 6-7 benzyny 8-9 gazu. Zauważyłem że spalanie ma niewielki wpływ z dynamiką. Tyle pali nieważne czy jedzesz ostro czy super oszczędnie. Poniżej dane dla gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niewiem jak to się stało ale po roku użytkowania moje auto podrożało o 20%. Nic nie robiłem przy nim tylko to co trzeba. Bardzo cięzko ten model corolli teraz kupić a złaszcza sedana i kombii. Handlarze skupują je masowo. Podobno wywożą je gdzieś na daleki wschód i tam przeżywają drugie życie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pełna bezawaryjność. Miesiąc po zakupie przestał działać wskażnik temp. Jak się póżniej okazało moja wina spadł kabelek z czujnika;-) No przyczepić się można do żaróweczek podświetlenia konsoli środkowej i zegarów. Wytrzymują równy rok. Ale są to żarówki ogólno dostępne więc rzaden problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pełna bezawaryjność. Klekotało łożysko oporowe sprzęgła tak już rok czekałem i nic jeździ się dalej. Przy zaniedbanych egzemplarzach, a taki nabyłem, problem z rudą. Drobne wycieki z silnika po mojej pierwszej wymianie oleju po zakupie ale chyba same się zlikwdowały bo już ich niema. Przypuszczam że auto zrobiło już ponad 300 tyś (wytarte siedzenie kierowcy) i nic się niedzieje. Prawdziwe MADE IN JAPAN
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
[l/100km]