Elastyczny - już od 2 tys. obr./min radzi sobie bez problemów, a przy 4 tys. dostaje (skąd?) dodatkową moc.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale i już.
2,0
Układ jezdny
Słabo trzyma w zakrętach (zwłaszcza tył potrafi uciec). Nawet na nowych zimowych oponach trudno ruszyć pod lekką górkę na śniegu. Ale to chyba efekt zaniedbania amortyzatorów.
Komfort
3,0
Widoczność
W bocznych lustekach wstecznych trudno wyczuć odległość, trudno je też ustawić we właściwej pozycji (zawsze czegoś nie widać). Reszta OK.
5,0
Ergonomia
To jest japończyk - czy może być inaczej niż doskonale?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z innymi markami wentyluje przeciętnie - ale nie psuje się - więc ocena dobra
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysocy i niscy - mieszczą się z przodu i z tyłu. Przesuwając fotel do przodu z tyłu można postawić na podłodze niewielki telewizor! (w pudle!).
4,0
Wyciszenie
bez zastrzeżeń
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik o przebiego blisko 300 tys. km (bez remontu!) spalanie na poziomie 7 - 8 l (głównie miasto) - wynik dobry.
Ostatnio zaczyna pić olej - jakieś 2 lirty na 10 tys. (między wymianami)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie chce się zepsuć (mój mechanik trochę marudzi).
Co jakiś czas (raz do roku) trzeba wymienić gumowe "cośtam" w zawieszeniu (chyba jakieś łączniki)- ale wymiana 2 sztuk z tyłu kosztuje (z robocizną) - ok. 80 zł - a jak się nie wymieni to stuka na dziurach i tyle.
Auto mało odporne na rdzę (ale ma 10 lat więc trzeba być wyrozumiałym i szukać lepszych lakierników).
Wymiana klocków hamulcowych co 70 tys. km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"apończyk" - tu nie ma rzeczy które mogą się zepsuć...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V XLi 75KM 55kW
[l/100km]