Silnik
: Przejechałem nim 60tyś km w najróżniejszych warunkach, czasem ostro go katując, nie brał ani grama oleju
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Te silniki potrafią borykać się z braniem oleju, choć u mnie ten problem nie istnieje
Zawieszenie
: Newralgicznym punktem na naszych drogach są łaczniki stabilizatora, ale są tanie zamienniki
4,0
Całokształt
Gdyby nie brak klimatyzacji i mocniejszy silnik to nie rozglądałbym się za innym autem... ale już dziś wiem ze będzie to Toyota (Corolla bądź Avensis)
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek 1332 cm3 sprawuje się świetnie w mieście, przyśpieszenia początkowe zadowalające, niestety w trasie wyprzedzanie przy przyśpieszaniu od 100 do 120, czy 130 idzie topornie i należy brać na to poprawkę,
4,0
Skrzynia biegów
Czasem potrafi haczyć 1 i 2, po kilkukrotnych zmianach pracuje już idealnie. Jak na wiek to perfekcyjnie. Wymianie podległy dwa łożyska
5,0
Układ jezdny
Auto nisko zawieszone co pomaga w trasie, załadowane potrafi jednak obcierać progi zwalniające i inne. Mimo braku wspomagania prowadzi sie wyśmienicie
Komfort
5,0
Widoczność
Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów mimo ze jest to kombi. Kombi w Corolli E12 (2002-2006) w tej kategorii przegrywa z kretesem
4,0
Ergonomia
Mam 182cm wzrostu (czyli w sam raz ;) ), wszystko pod ręką, jedynie trzymanie boczne foteli mogło by być lepsze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie działa rewelacyjnie, nie muszę długo czekać na nagrzanie auta. Do upierdliwych suwaków można się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż w 4 osoby nie stanowi udręki dla żadnej z osób, miejsca na nogi jest wystarczająco, nad głową również. Jest dużo lepiej niż w Octavii.
3,0
Wyciszenie
No cóż, autko dość wiekowe i silniczek słychać, zwłaszcza w trasie powyżej 3000obr
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa Pb: 7.7/6.7, przeglądy i naprawy tanie, Toyota jest na tyle popularnym autem że wśród na prawdę dobrych zamienników można przebierać. Cenowo droższa od Fiata czy nawet opla, ale nie rujnuje. (wymiana rozrządu 600zł, uszczelka pod głowicą 900zł, klocki 150zł z wymianą, termostat 110zł) ... oczywiście poza ASO
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując używane auto z końcówki lat 90 w okolicach 10-12 tyś zyskujemy pewne i niezawodne auto, którego nie nękają psujące się pierdoły
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, absolutnie żadne pierdoły się nie psują, działa wszystko co ma działać , centralny zamek, ogrzewanie, klamki, światła, elektryka... No raz wymieniłem gumki pod drążkiem stabilizatora, 50zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawdopodobnie z uwagi na nie najszczęśliwszą przeszłość autka - termostat a wskutek jego wadliwego działania - dwa razy uszczelka pod głowicą; łożyska w skrzyni biegów,
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
[l/100km]