Samochod praktycznie bezawaryjny, godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy zalozeniu, ze tankujemy dobre paliwo, nastawy pompy wtryskowej nie zostaly zmienione (kat wtrysku, dawka paliwa itd) silnik 2C pracuje idealnie, zapewniajac duza elastycznosc. Silnik odpala za pierwszym razem nawet przy temp ponizej -10 stopni. Pomimo niezbyt duzej mocy (73 KM) z pojemnosci 2.0 wprawiony kierowca Corolli diesela jest w stanie osiagnac przyspieszenie 0-100 km/h porownywalne do przyspieszenia samochodu z silnikiem benzynowym (1.6, 1.8)
3,0
Skrzynia biegów
W tym miejscu daje ocene 3 (na 5 mozliwych). Moim zdaniem, przelozenia skrzyni sa dobrze dobrane lecz 2 i 3-ka czasem "hacza".
5,0
Układ jezdny
Samochod prowadzi sie idealnie, doskonale pracuje uklad kierowniczy, przy wiekszym przebiegu nalezy sprawdzic i w razie koniecznosci wymienic tuleje drazka stabilizatora tyl (wybijaja sie na polskich drogach).
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Podobnie jak Kolega w poprzednim komentarzu musze wspomniec o przelaczniku wycieraczek. Aby wycieraczki wykonaly jednorazowy ruch zwrotny nalezy przesunac dzwignie przy kolumnie kierownicy do dolu (ustawienie na mala czestotliwosc pracy) a nastepnie przelaczyc ja do gory.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy na nierownosciach delikatnie odzywaja sie plastiki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem rewelacja:
minimalne zuzycie jakie uzyskalem na trasie: 4,6 l/100 km, po miescie 5,8 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D XL 72KM 53kW
[l/100km]