Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z tego samochodu, że go kupiłem, ale zadowolony, że go mam. Już wyjaśniam. Po tej corolli mam duży uraz do innych samochodów. Obecnie mam prywatnego passata b5 po lifcie i trzy auta firmowe fusiona(roczny), fokusa(trzy letni) i smarta (7 letni) oraz tą nieszczęsną corollę. Corolla jest autem zapasowym, a robimy nią więcej kilometrów niż pozostałymi samochodami. Sprzedaje tą corollę już od kilku lat, ale zawsze wydaje się potrzebna i ciągle ją mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu pisać obecnie auto ma ponad 610 tysięcy, mam je prawie od nowości. Co 10 tyś zmieniam olej, filtry, co 100tyś zmieniam pasek i nic więcej. Silnik ma trochę niską moc 72KM, ale dzięki temu jest bezawaryjny i ma niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy od samego początku, ale nigdy nikt do niej nie zaglądał i dalej działa.
5,0
Układ jezdny
Średnio co 200 tyś trzeba wymienić łączniki stabilizatorów i jakieś gumy w tylnym zawierzeniu, co 300tyś przeguby.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak uwag.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to małe auto, więc nie można porównywać go do passata, ale w fokusie jest więcej miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Tutaj konstrukotrzy się nie popisali. Chociaż mimo upływu lat głośność w kabinie się nie zmienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa średnio 5,5litra. Zmiana filtrów i oleju 250zł. Naprawy: łączniki stabilizatora 15zł x2 + 50zł wymiana, jakieś gumy z tyłu 70zł z wymianą, naprawa alternatora 40zł, wymiana bocznej szyby 250zł. Przegub był droższy, ale nie pamiętam ile. Ogólnie przez ponad 10 lat i ponad 600tys/km na naprawy corolli wydałem mniej niż średnio rocznie wydaję na passata b5, smarta, focusa fusiona i inne samochodu, które miałem w firmie. Najlepsze jest to, że ten samochód służy mi jako zapasowy, a tak naprawdę na kilka samochodów w firmie i prywatny robi najwięcej kilometrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co tu napisać o tym aucie. Ale ogólnie jest niezbyt wygodne, ale bardzo bez awaryjne. Pozostałe auta jakie miałem po 300tys nadawały się tylko na złom, a ten ma ponad 600tys i jest mniej awaryjny od mojego kilkulateniego passata b5 w dieslu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To co pisałem wyżej łączniki stabilizatorów itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D XL 72KM 53kW
[l/100km]