Gdyby produkowali ten samochód do dziś (np. po jakimś liftingu) to bym go kupił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dynamiczny, pracuje chicho i bez drgań. Mógłbym położyć monetę i pewnie by nie spadła. Przy tym przebiegu bierze trochę oleju ale jest to około 0,25l/1000km, co na 15-letni silnik 16-zaworowy (!) jest dobrym wynikiem. Samochód ma oryginalny przebieg i od nowości zalewany był olejem syntetycznym 5W40, a przeglądy były robione w autoryzowanych serwisach Toyoty w Wielkiej Brytanii. Na przeglądzie rejestracyjnym przechodzi uczciwie test spalin.
4,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia jest super, przełożenia bardzo dobrze chociaż 5. bieg mógłby mieć niższe przełożenie (czyli wyższą prędkość przy mniejszych obrotach) - 114KM spokojnie by wystarczyło. Ale moje wrażenie pewnie wynika z tego, że w Wielkiej Brytanii (gdzie mieszkam) SĄ autostrady. Oczywiście w skrzyni wymieniłem olej i wlałem syntetyczny.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny, świetnie tłumi nierówności drogi, a przy tym rewelacyjnie trzyma się w zakrętach - lepiej niż o wiele nowsze samochody tej klasy. To dlatego, że ma niezależne zawieszenie wszystkich kół, a współczesne kompakty często (w ramach pseudooszczędności) mają zależne zawieszenie tylnej osi.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie zasłania, np. przedni słupek jak w niektórych samochodach.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, a plecy nie bolą nawet po 10 godzinach jazdy bez przerwy. Przełączniki itp. działają lekko i mimo wieku i przebiegu nic się nie urwało, niczego nie brakuje itd. Jedyny minus to brak kontrolki świateł mijania i pozycyjnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troszkę trzeba poczekać (w zimie ok.2-3 min.) zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze.Poza tym wszystko super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest więcej miejsca niż w samochodach tej klasy produkowanych współcześnie!!! Dla porównania w mercedesie klasy C z tego samego rocznika jest ciaśniej.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja!!! Nawet przy 130km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście, w korkach, nie przekroczyłem nigdy 8,5 l/100km. Rekord na trasie (dwupasmówka, niekiedy ronda, prędkość w miarę stała 100km/h) to 6l/100km. Ceny części bardzo niskie, a do tego nie kupuje się ich prawie wcale (bo samochód się nie psuje).Konstrukcja wszystkiego jak dla mechanika, czyli nie trzeba np. rozbierać pół silnika czy zdejmować zderzaka żeby dostać się do jakiegoś małego elementu. Jak na taką moc silnika, wiek, przebieg i wielkość pojazdu dałbym ocenę 6 (gdyby była).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chcsz kupić dobry używany samochód tej klasy to ten byłby chyba najlepszym wyborem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
TEN SAMOCHÓD W OGÓLE SIĘ NIE PSUJE!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TO JEST NAJMNIEJ AWARYJNY SAMOCHÓD JAKI ZNAM. TEN SAMOCHÓD W OGÓLE SIĘ NIE PSUJE!!! Przez 3 lata i przebieg 160->190 tys. km. wymieniłem (nie licząc filtrów, płynów, olejów, pasków, świec, przewodów zapłonowych): pompę wody i chłodnicę. Oba elementy nie były zepsute i działałyby jeszcze pewnie długo ale łożysko lekko dzwoniło w pompie a chłodnica była \"wudmuchana\" i nie chciałem ryzykować. TO JEST NAJMNIEJ AWARYJNY SAMOCHÓD JAKI ZNAM.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
[l/100km]