Dobre auto na początek. Z tym silnikiem zbytnio nie poszalejemy, ale również i nie zbankrutujemy. Spalanie w mieście z klimą ok. 8-8.5 litra. Poza miastem pali ok. 5,5 litra również z AC. Ceny części podobne jak do wieśwagena, więc nie jest tak źle. Jakość wykonania wnętrza- perfekt. Nic nie trzeszczy, w dodatku na desce i drzwiach mamy miękkie plastiki.
Minus za rudą, która lubi podgryzać nasze rolki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy japoński silnik, na dole muł, przy 4000-5500 obrotów zaczyna iść, ale oczywiście wtedy jest dość głośno.
3,0
Skrzynia biegów
Nieciekawe przełożenia. 5 bieg można wrzucić przy 50 na godzine. Przy 100 km/h mamy 3 tysiące obrotów. Różnica obrotowa między 4 a 5 biegiem jest niewielka - typowy nadbieg.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli zawieszenie i układ kierowniczy jest sprawny- auto jeździ jak po szynach ;) Świetnie trzyma się zakrętów.
3,0
Karoseria
80% tych toyot niestety gnije. Najczęściej ruda bierze się za nadkola (okolice wlewu paliwa) oraz progi. Lakier niestety ma swoje lata i połysk nie jest już ten co kiedyś.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji HB widoczność jest bardzo dobra, tylna szyba jest na tyle duża, że czujniki cofania stają się zbędne ;). Lusterka nie są zbyt duże, ale to kwestia przyzwyczajenia.
3,0
Ergonomia
Minus na bezużyteczny podłokietnik, nie da tam się położyć łokcia- jest za bardzo odsunięty do tyłu.
Kolejny minus za mały daszek przeciwsłoneczny- pomimo rozłożenia i tak słońce często mnie razi po oczach ;/
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima niedawno nabijana działa średnio. Lodówki nie będzie, aczkolwiek temperatura będzie w miarę przyjemna. Dzięki niewielkiemu silnikowi, szybko jesteśmy w stanie załączyć grzanie, które działa dość wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dość dobrze, pomimo wersji 3 drzwiowej, miejsca z tyłu jest dość dużo jak na auto tej klasy. Kilka razy zdarzyło mi się jechać w 4 osoby i nikt nie narzekał na brak miejsca na nogi. Na szerokość jest w miarę dobrze (o ile nie jest się zbyt szeroki ;)).
4,0
Wyciszenie
W moim egzemplarzu głównie słychać miauczenie skrzyni biegów, silnik dopiero powyżej 3 tysięcy obrotów ;). Przy prędkości 100km/h jest dość cicho. Głośno robi się powyżej 120.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W aucie wymieniałem jedynie elementy eksploatacyjne. W moim przypadku el. przedniego zawieszenia (gumy, stabilizatory, sprężyny itp) plus zestaw rozrządu. Komplet opon także nie jest większym wydatkiem (większość rolek ma 14 calowe koła).
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby blachy i lakier były lepszej jakości byłoby super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V XLi 75KM 55kW
[l/100km]