Silnik
: Zrywność i dynamika, zwłaszcza w jeździe miejskiej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Po 220 tysiącach przebiegu coś musi się zepsuć. Niestety ceny części wysokie.
Karoseria
: Purchle korozji rosną z każdym rokiem, na szczęście powoli.
4,0
Całokształt
Dobry materiał na pierwszy samochód. Można znaleźć przyzwoity egzemplarz poniżej 6 tysięcy złotych. Moim zdaniem nie warto ładować się w pozornie atrakcyjne sprowadzane, lepiej poszukać krajowego egzemplarza z udokumentowaną historią. Nie bać się wysokich przebiegów, ale raczej do 150 tysięcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaskakująco zrywny, w mieście bez problemów rozpędza stosunkowo lekkie auto. Lubi wysokie obroty. Niestety przy prędkościach autostradowych robi się zdecydowanie za głośno. Ekonomika - w mieście raczej kiepsko, ciężko zejść ze spalaniem poniżej 8 litrów. Na trasie przy spokojnej jeździe 6,5 litra to nie problem... Pod warunkiem że nie przekraczamy 120 km/h. Niestety, powyżej 3,5 tysiąca obrotów pali jak smok.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niezawodna. Chodzi płynnie, choć dość ciężko. Przydałoby się dłuższe przełożenie piątki.
3,0
Układ jezdny
Auto na porządnych oponach prowadzi się całkiem przyzwoicie. W moim nie ma wspomagania i prawdę mówiąc do niczego nie jest ono potrzebne, o ile mamy choć trochę krzepy w ramionach. Drobniejszym kobietom się przyda. Uważać trzeba zimą i na mokrym - podsterowność jak i nadsterowność zarazem (lekki tył).
Komfort
5,0
Widoczność
Nieporównywalna z dzisiejszymi samochodami. Świetny widok także przez tylną szybę.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, wszystko bardzo prosto i na swoim miejscu. Fotele bardzo wygodne i nawet całkiem przyzwoite trzymanie boczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, latem wieje raczej słabo i głośno. Nie polecam na trasy w upalne dni
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem sporo miejsca z przodu jak i z tyłu. Pojemny bagażnik. Ciekawostka - po złożeniu tylnych siedzeń można spać w dwie osoby \"w bagażniku\" całkiem wygodnie.
2,0
Wyciszenie
Na trasie jest głośno. W mieście słychać zawieszenie. Pozostaje pogłośnić radio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa miasto 8l/100km, trasa 6,5-7l/100km. Koszty części dość wysokie. Warto szukać egzemplarza z polskiego salonu - gorzej wyposażone, ale sprowadzanego bym się nie odważył kupić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście, można dopłacić kilka tysięcy i kupić odwijaną ze słupa beemkę. Można, tylko po co.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Toyoty owszem, są bezawaryjne ale do pewnego stopnia. Psują się pierdoły wynikające z głupoty użytkowników i eksploatacji. W moim egzemplarzu kolega poprzedniego właściciela przekręcił pokrętło świateł - po prostu urwał plastykowy ogranicznik, także kręci się ono 360 stopni, co jednak nie przeszkadza w eksploatacji. Po za tym różne inne drobiazgi, normalne dla 15 letniego auta.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupując kilkunastoletnią toyotę trzeba się od razu przygotować na wydatek do 2 tysięcy złotych jeśli chcemy bezpiecznie i komfortowo pojeździć. Wymiana rozrządu - ok 1000 zł w autoryzowanym serwisie. Do tego warto sprawdzić zawieszenie i włożyć nowe sprężyny, jeśli mamy więcej niż 150 tysięcy przebiegu. U mnie jedna z 12 letnich sprężyn pękła w trakcie jazdy. Zdarzają się wycieki oleju - czasem nieopłacalne w naprawie, lepiej dolewać tańszego. Poza tym ważniejsze podzespoły raczej bezawaryjne. Korozja zależy w dużej mierze od sposobu eksploatacji auta - typowe miejsca to błotniki, okolice nadkoli, przednia krawędź maski.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V XLi 75KM 55kW
[l/100km]