Karoseria
: Bardzo delikatny lakier często pojawiają się małe, ale bardzo głębokie rysy, nawet od oderzeń zwykłego żwiru.
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony, jednak zastanawiałbym się przed ponownym kupnem tego samochodu. Nie do końca zadowala mnie spalanie. Niedługo przerzucam się na Seata Toledo II 1,9 TDI.
Wszystkie uwagi zawarłem w pełnej ocenie. Link poniżej
|
\|/
'
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny przy jeździe w 1 lub 2 osoby bez bagażu. Jednak z pełnym obciążeniem auto jest strasznie \"ospałe\", ale nic w tym dziwnego kiedy jego ładowność jest w dużej części wykorzystana. Silnik lubi wyższe obroty, nie zwiększając przy tym apetytu na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi precyzyjnie, czasem ciężko wchodzi wsteczny, ale to rzadkość.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie kierownicy niczym w aucie dostawczym, kierownicę można kręcić jednym palcem. W trasie ma skłonność do lekkiej nadsterowności, do opanowania. ABS działa bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkie strony. Cofając można dobrze \"wyczuć\" tył auta.
5,0
Ergonomia
Mogę jechać cały dzień bez bólu pleców Najważniejsze to dobre ustawienie oparcia, podparcia odcinka krzyżowego kręgosłupa, ustawienie wysokości siedziska, aby można było oprzeć uda oraz wyregulowanie kolumny kierownicy. Bardzo dobry dostęp do radia oraz wszelkich pokręteł na desce rozdzielczej i konsoli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, ale w lecie zimny strumień powietrza popłynie już po minucie jazdy, mimo, że auto stało na słońcu. W zimie potrzeba około 4-5 min aby nagrzać auto po całonocnym postoju na mrozie. Może to kwestia uszczelek, ale kiedy wsiadam rano zimą do auta, to panuje tam chyba niższa temperatura niż na zewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Osobiście jeżdżę przy maksymalnie cofniętym fotelu. Pasażerowi za mną jest całkiem wygodnie o ile nie ma więcej niż 170 cm wzrostu. Po stronie pasażera możliwość takiej regulacji fotela, aby i pasażerowi z przodu i temu z tyłu było bardzo wygodnie. Mam 183 cm wzrostu, nie narzekam na brak przestrzeni nad głową.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabe wyciszenie. Przy prędkościach 120 km na godzinę nie można całkiem swobodnie rozmawiać, a radio trzeba znacznie podkręcić. Warto oglądnąć się za materiałami wygłuszającymi grodzie oraz pokrywę silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W lecie przy jeździe po mieście i w trasie (pół na pół) schodziłem nawet do 6,2 litra. W zimie jak na razie przy takiej samej jeździe, nie mogłem zejść poniżej 7,2 litra. Ale jak na te osiągi autka są to wyniki nawet zadowalające.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze można mieć super niezawodne i bezusterkowe auto. Za sprowadzone auto razem z opłatami oraz ubezpieczeniem OC/AC/NW, 139000 przebiegu, 97 rok dałem 9500 zł. TO BARDZO NIEWIELE.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem jak na razie tylko żarówki podświetlenia zegarów. Na razie niezawodny jest centralny zamek, elektryczne szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym aucie właściwie nic się nie psuje. Jedyne co dotąd wymieniałem to uszczelniacze zaworów, ponieważ silnik brał olej, chociaż nie było to widoczne w spalinach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V XLi 75KM 55kW
[l/100km]