Inne
: Niezawodność, dlatego auto pomimo że ma już 11,5 roku dalej jest użytkowane przez I właściciela od nowości:)))) Nie chce się popsuć!!!
5,0
Całokształt
Nic ponad w/w drobiazgi nie wymagało wymiany, ani ukł. wydechowy, amortyzatory mają dalej ok. 70% skuteczności. Rewelacja! Takie tanie w eksploatacji wozidełko z punktu A do B, bez emocji, bez mocnego silnika, ale z genialną niezawodnością. Idealny przyjaciel na lata.
Wrażenia
3,0
Silnik
Autko ma tylko 75 kM ale jest dosyć lekkie dlatego osiągi nie są złe, aczkolwiek wyprzedzanie na trasie
czasami powoduje lekkiego stresa, zwłaszcza na LPG.
W mieście osiągi są w zupełności wystarczające, autko zauważalnie mocniej ciągnie powyżej 3,5 tyś. obrotów. Ale wtedy jest dość głośno.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki dźwigni zmiany biegów powodują że moszna szybko nimi mieszać, trzeba jednak sprzęgło wciskać do samego końca bo inaczej czasem coś zgrzytnie. Jednakże jak na tak wiekowe autko użytkowane prawie cały czas w mieście jest bdb!
3,0
Układ jezdny
Tragedii nie ma, ale do ideału również brakuje. Uważam że autko jest za miękkie, buja się na szybkich, ciasnych zakrętach, lepiej zastosować oponki trochę szersze i o niższym profilu bo seryjne
165/70/R14 są zdecydowanie za wąskie, na 175/65/R14 już jest lepiej ale przydały by się szersze i niższe.Ale przynajmniej komfort jest oki!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest naprawdę dobra, czasem do tyłu można mieć problemy bo w hatchbacku kufer jest dość wysoki, ale nie za grube słupki nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko co autko posiada jest pod ręką, bez zastrzeżeń!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, zimą już po 4 km jest przyjemnie cieplutko, w lecie nawiew jest wydajny ale brak klimy daje się we znaki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest pod dostatkiem, jedynie wysocy tj. ponad 180 cm mogą z tyłu dotykać głową podsufitki, z przodu szkoda że nie ma regulowanej kierownicy w dwóch płaszczyznach (ale w 97r mało które auto z klasy wyższej to miało), bo fotel można daleko odsunąć ale kierownicy nie i po paru godz. jazdy robi się niewygodnie.
3,0
Wyciszenie
No tutaj Corolla nie błyszczy, do 100 km/h jest naprawdę bez zastrzeżeń, powyżej gdy silnik wchodzi na ponad 3 tyś obrotów robi się głośno. Na autostradzie jak musiałem śmignąć 350 km ze średnią prędkością ok.135 km/h od hałasu głowa bolała. Powyżej 150 km/h żeby usłyszeć pasażera trzeba prawie krzyczeć!Nie jest to przyjemne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to około 8.5 litra LPG, w mieście, na trasie 8 LPG a więc spokojnie można zrobić 100km za około 19-20 zł. Pod tym względem jest rewelacyjnie, nawet współczesne diesle taniej nie przejadą. Przy jeździe na w/w autostradzie (śr. 130 km/h) spalanie wyszło 9.27 LPG na 100 km, więc słowa uznania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Teraz takie autko można kupić za prawie śmieszną kasę ale trzeba uważać na przekręcone liczniki, jak ktoś jednak kupi od pierwszego właściciela, który dbał o samochód, z pewną przeszłością to będzie zadowolony!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bryka ma swoje lata, od 38 tyś km jest na gazie. Usterki? Przez 11,5 roku użytkowania: 2 żaróweczki podświetlające tablicę rejestracyjną z tyłu, 1 żaróweczka podświetlająca obrotomierz, śrubka mocująca czujnik sondy w ukł. wydech. skorodowała i się rozpadła. Poza tym mat. eksploatacyjne- fitry, olej raz na 15 tyś km, opony, gumki stabilizatora, świece.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy autko nie odmówiło posłuszeństwa, zawsze dojeżdżało na miejsce, ostatnio troszkę życzy sobie oleju tj. ok. 1 litr na 8 tyś km. Ale podobno to przez LPG. Eksploatacja na gazie nie sprawia problemów.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V XLi 75KM 55kW
[l/100km]