Silnik
: Silnik jest trwały i dobrze spisuje się w współpracy z instalacją gazową.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Brak właściwej powłoki galwanicznej opakowania długowiecznego silnika
Silnik
: Na gazie uszczelka silnika bardziej się męczy.
Zawieszenie
: Czy jest samochód, który może konkurować zawieszeniem z \"polityką dróg\" w Polsce
4,0
Całokształt
Lubię to auto. Nawet jeśli coś padnie na trasie i tak dojedzie do celu. Jest proste i dobrze wykonane. Takich aut już nie robią bo nawet na częściach zamiennych by nie zarobili wiele:)
Wrażenia
4,0
Silnik
75 KM przy 1,3l i wadze ~1100kg + 2 os. na pokładzie przy tych parametrach osiąga prędkość fabryczną 160km/h a do 140 można wyprzedzać. Ma prawdziwe 75KM przy zasilaniu nawet gazem.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko czasem ciężko wchodzi wsteczny. Ponadto wszystko jak w japońskim zegarku.
3,0
Układ jezdny
Dość miękka ale w zakrętach trzyma dobrze. Powracające stuki i puki w zawieszeniu. Niski koszt napraw.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie słupki powodują, że ma lepszą widoczność od większości nowszych samochodów czołowych marek.
3,0
Ergonomia
Toyota jak to toyota - ta jest stara i trochę kanciata ale hatchback z alu i w GT wygląda jak sex modelka w sportowych ciuchach :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cichy nawiew. Przy sprawnym układzie chłodzenia nawet srogą zimą jest cieplutko. Dobre przewietrzanie przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z zewnątrz mała a w środku ma sporo miejsca
2,0
Wyciszenie
Do 80 na równej drodze jest cicho. Później tylko muzyką zagłuszamy pęd powietrza i dudnienie opon :)Sam silnik nawet cichy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bije rekordy spalania. Nigdy nie spaliła za więcej niż 18 zł/ 100km. od 6.5 do 9.0 l. Przeciętnie do 8.0/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli uda się znaleźć egzemplarz bezwypadkowy i zadbany to jest bezcenny:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód zakupiłem przy 220000 przebiegu. Po 100000 zrobiłem generalkę silnika. Po drodze naprawa poszycia, wymiana tylnych amorów, sprężyn, zawieszenia, świec, uszczelek, oleju, naprawa alternatora, termostatu. Podsumowując zbyt późno oddałem ją do prawdziwego mechanika :)Łączny koszt napraw przez 5 lat(konkretne były 3)to 2700zł mniej niż połowa kosztów zakupu :) Było warto i jeździ nadal dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiony w kraju oryginalny japończyk po stłuczce jest trochę podatny na rdzę. Silnik po 250000 kwalifikuje się do generalki zwłaszcza przy instalacji gazowej. To jakiś wynalazek szalonego naukowca. Potrafi jeździć na 3 garach, bez akumulatora, przy braniu wody i oleju odpala zimą a po przejechaniu nastu tyś. km w takim stanie mechanik mówi, że cylindry gładziutkie:) Wymiana pierścieni, plan gł. i nie bierze grama oleju. Jakieś pytania?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 75KM 55kW
[l/100km]