Auto niezawodne, chociaż mogłoby być bardziej ekonomiczne.
Nie nadaje się na pokonywanie bezdroży, ze względu na niskie zawieszenie. Za to mimo, iż trzydrzwiowe, jest bardzo pakowne.
Mam silnik 1,3 - trochę za słaby kiedy np. trzeba szybko ruszyć.
Blacharkę trzeba zrobić conajmniej w dwóch miejscach, myślę, że jest słabsza niż w wielu innych autach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, ok ponoć w tych jest on samochodach niezniszczalny. Wady... troche słaby przy ruszaniu, trzeba mocno przygazować żeby szybko odjechać. Oraz gdy przechodzi (mam czujnik w tablicy rozdzielczej) z jazdy ekonomicznej na nieekonomiczną przez chwile traci moc, nie wiem czy tak ma być czy jest coś nie tak.
Silnik lubi wysokie obroty przy np. wyprzedzaniu wbija w fotel, ale to już taka cecha silników Toyoty, mi to odpowiada, bo jeżdzę spokojnie.
3,0
Skrzynia biegów
Nie ma co narzekać, ale przez pewien czas słabiej wchodziła dwójka, w warsztacie powiedzieli, że jest ok.
Wsteczny trzeba czasem poprawiać tzn wchodzi za 2 razem.
Reszta biegów super, jednym palcem można poruszać dźwignią.
4,0
Układ jezdny
Mało jeżdzę poza miastem, gdzie zdaję się najlepiej ocenić układ jezdny. Mam nowe opony i naprawdę dobrze trzyma się drogi przy np. zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
HM... czasem jeżdzę polonezem i uważam, iż tam jest lepiej, ale to też większe auto.
Duże słupki z tyłu przy bagażniku powodują, iż np. zmieniając pas na prawy należy patrzyć dobrze i w tylne i prawe lusterko.
DO przodu ok. czasem są za duże odbicia w przedniej szybie z deski rozdzielczej. PEwnie przesadzam, bo nie ma czegoś, co by w widoczności znacznie przeszkadzało.
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hm super... mocne strumienie powietrza, wybór gdzie tylko chcę :) Ogrzewanie po przejechaniu ok. 2 KM zaczyna działać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że doskonale jak na niewielkie auto.
4,0
Wyciszenie
Trudno mi ocenić poprawnie ocenić, nigdy się tym nie przejmowałem, gdyż wychowałem się na autach bloku wschodniego :) Ale jest conajmniej dobrze, to pewnie zasługa silnika, który pracuje dosć cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
HM... pali trochę za dużo, co prawda jeżdzę głównie w mieście, ale to nie znaczy, iż stoję tylko w korkach. W zimie spalanie wynosiło ok 10 litrów. A zwykle trzeba liczyć 8-9 litrów. Poniżej 8 tylko poza miastem, przy oszczędnej jeżdzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
byłoby doskonale, gdyby mniej spalał. tak to super, kupiliśmy to auto jako 14 letnie z 182 tyś. przebiegu, a nie sprawia żadnych poważniejszych problemów. Teraz ma 15 lat i 193 tyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze, w ciągu roku (i 12 tyś km):
tłumik 2x (raz trafiłem rurą wydechową w krawężnik parkując tyłem,na to trzeba uważać: Toyota ma niskie zawieszenie, a tłumik wisi jeszcze bliżej ziemi, szkoda, iż nie jest wstawiony bardziej w podwozie).
wymiana linki hamulca ręcznego: ok 150-200 zł,
czyszczenie stacyjki i dorobienie kluczyka (stary się wyrobił) 100 zł,
zużywa oleju więcej niż przeciętnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
spawanie tłumika przedniego: 50zł,
wymiana tylnego tłumika: 350 zł,
Tu doskonale, auto nie sprawiało poważniejszych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW
[l/100km]