W porównaniu z innymi samochodami, piątka. Samochód jako samochód, tylko cztery.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik OK. Bardzo elastyczny, ciągnie na piątce już od 60 km/h. Głośny w granicach 110 km/h, później jest cicho.
Inne marki z silnikiem 1.6, a często 1,8 oglądają zazwyczaj mój tylny zderzak.
Pełna satysfakcja.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie OK. Krótki skok i niezła precyzja, czasami jednak haczy jedynka, przy redukcji w ruchu.
5,0
Układ jezdny
Ta opinia tylko dla doświadczonych kierowców. Trzyma się drogi jak przyklejona. Duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić, mogłoby być lepiej.
4,0
Ergonomia
Też trzeba się przyzwyczaić. Ze względu na słabość do japończyków nic więcej nie powiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W deszczowe dni parują szyby. Konieczne jest posiadanie klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełen wypas. Bez zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Już pisałem, przy 110 km/h głośno, później OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych osiągach chyba tylko Honda pali mniej, no i niestety albo stety jako jedyna jest szybsza - ale droższa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu tylko może być piątka. W tym zakresie brak konkurecji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki tureckich robotników, usunięte bez problemów w serwisie na gwarancji. Ta uwaga niestety dotyczy wszystkich marek. Np. Mercedes w tym zakresie ma znacznie więcej kłopotów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cztery lata eksploatacji i bez uwag. Szkoda będzie go sprzedać, bo to ciągle dziewiczy samochód. Ach ten konsumpcyjny styl życia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]