Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Sedan

Andrzej, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 6 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na wstępie trochę wyjaśnienia. W ocenia obecnego modelu (sedan) odniosę się do porównania z poprzednim (1998 1,4 16V benzyna lifback) którym jeździłem prawie 7 lat. Był to mój pierwszy samochód ten jest drugi. Można więć przyznać że jestem przywiązany do marki i corolla mi odpowiada, a nawet lubię ten samochód co nie przeszkadza trochę ponarzekać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika i elestyczność przy wyższych obrotach dobrze ciągnie do przodu. Tylko głośny
5,0
Skrzynia biegów
Na początku trochę haczyła 1 i wsteczny, ostatnio jednak się to niezdarzyło. przełożenia dobrze dobrane na 5 można już jechać od 60. Dźwignia chodzi lekko biegi mozna wrzucać jednym palcem. Skok krótki pewnie wchodzi na swoje miejsce.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi nawet w ciasnych zakrętach. dobrze wybiera nierówności w poprzednim nie miałem żadnych kłopotów z zawieszeniem mimo polskich dróg mam nadzieje ze historia się powtórzy
Komfort
4,0
Widoczność
No tu muszę ponarzekać w stosunku do poprzedniego widoczność się pogorszyła nie widać początku samochodu mimo że siedzę wysoko wymaga to pewnego wyczucia. z tyłu na szczęście wytargowałem od dielera czujniki parkowania. Bardzo ograniczają widodzność boczne przednie słupki. Nie widać drogi podczas jazdy po krętej górskiej drodze tak samo na skrzyżowaniach trzeba się mocno wychylać aby zobaczyć sytuację na drodze poprzecznej.
5,0
Ergonomia
Generalnie wszystko na swoim miejscu spokojnie można dosięgnąć wszystkich przycisków i pokręteł nie odrywając pleców z fotela. Przyczepił bym się tylko do umiejscowienia miejsca na kubki. Aby sięgnąć kubek zawsze muszę spojrzeć na niego i rękę zgiętą w łokciu bardzo wygiąć do tyłu ( uderzam wtedy w podłokietnik) a następnie tak wygietą poprzez bark unieść razem z kubkiem go góry. Jest to strasznie niewygodne. Bardziej podobało mi się rozwiązanie z poprzedniego modelu gdzie uchwyt był wysuwany z konsoli środkowej. Podłokienik niespełnia swojej roli za bardzo wysunięty do tyłu nadaje sie jdynie jako całkiem spory schowek. Natomiast schowek w konsoli jest symboliczny mieszczą sie tam jedynie płyty lub okulary szkoda że nie ma wariantu zamiany popielniczki na dodatkowy schowek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chodzi dobrze wystarczy by schodzić samochód w upalne dni ogrzewanie też bez zarzutu. Natomiast wentylacja nie radzi sobie w deszczowe dni z parowaniem szyb dopiero po włączeniu klimatyzacji para szybko znika. To dziwne bo w poprezdnim modelu (nie miałem klimy) było wręcz wzorcowo. Przeszkadza mi też ograniczona regulacja na boki zewnętrznych wylotów powietrza nie można ich skierować bezpośrednio na boczne szyby. Są wprawdzie osobne wyloty na szyby boczne , ale przy włączonej klimie nie można ustawiś wylotów bocznych w pozycji w której nie dmuchało by zimne powietrze na kierowcę lub pasażera co jest ważne dla osób łatwo się przeziębiających. Jedynym wyjście okazało się przełączenie wylotu na przednią szybę .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest w sam raz, wreszcie córka nie narzeka, że ma z tyłu mało miejsca na nogi, gdy ja prowadzidzę. W poprzednim odsuwałem fotel prawie do końca tutaj nie potrzebuje ale i tak przedział tylny jest większy niż w poprzednim.
4,0
Wyciszenie
Głośny silnik szczególnie powyżej 120, 140 choć po przejechaniu 5 tys. zrobiło się już ciszej. Mam nadzieję że hałas dalej będzie spadał z ilością przejechanych kilometrów (gdzieś czytałem że te silniki tak mają dopiero po 8-10 tys. są cichsze i trochę mnej spalają) W poprzednim w ogóle niesłyszałem silnika jedynie szum powietrza powodował hałas ale było ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie mogło by być drochę mniejsze (patrz wyciszenie) w poprzednim na autostradzie w Chorwacji przy prędkość ok 160km/h wyszło mi 6,2 (1,4) tutaj jakieś 7,5. przy okazji komputer okłamuje o jakieś 0,5 -1 l ( podaje większe zużycie) przy trasach długości ok 500km. Ceny przeglądów i napraw nie są sztywne zależą od dielera ale niechciał bym jechać na przegłąd Volkswagenem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogło by być taniej. Ale jak się weżmie doliczy do innych marek tej klasy wyposażenie jakie ma w standarcie to chyba cena będzie najniższa (mnie tak wychodziło) dodatkowo zawsze mozna coś jeszcze dostać od dielera zwyczajowo 2% wartości samochodu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poprzednia się nie psuła mam nadzieję że ta też
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poprzednia sie nie psuła mam nadzieję że ta też

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
7,6
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Sedan