Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Sedan

Marek, 7 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe, ale jednocześnie da się "zaszaleć".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak.
4,0
Całokształt
Corolla to moje pierwsze auto, które użytkuję od 3 tygodni. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, najbardziej zaskoczyło mnie to jak wygodnie się nim jeździ, jak przyjemnie się prowadzi i to jakie jest bezproblemowe. Przy dużych prędkościach jest nieco za głośne, ale gdybym miał jeszcze raz kupić mój egzemplarz, to na pewno zrobiłbym to jeszcze raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobrze radzi sobie z rozpędzaniem auta, nawet z 4 osobami na pokładzie i kilkoma torbami w bagażniku szybko osiąga przelotowe 80-90 km/h. Przy takich prędkościach wyprzedza się bezpiecznie, ja nawet nie redukuję do czwórki bo silnik fajnie się zbiera. Nie bierze oleju. Po odpaleniu w temperaturze 5 stopni przez około 2-3 minuty sam utrzymuje około 1,5 tyś. obrotów. W miarę nagrzewania się silnika obroty samoczynnie spadają i zatrzymują się na standardowych 700 - 800 obrotach. Zaraz po zakupie obroty nieco falowały, ale po wymianie filtrów i oleju objawy znikły.
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko to ocenić, bo skrzynia jako taka jest bardzo przyjemna, biegi wchodzą lekko, czasami jedynka "haczy", ale chyba jeszcze nie do końca wyczułem w które miejsce mam trafiać. Wsteczny to samo. Natomiast samo zestopniowanie biegów zdecydowanie nastawione jest na przyśpieszenie, niż przyjemne połykanie kilometrów. Po około 10 s. mamy 100 km/h i 3000 obrotów i robi się głośno. Przy 110 - 120 jest jakieś 3500 i ma się wrażenie, że silnik mocno "wyje". Ewidentnie brakuje 6-go biegu albo wydłużenia poszczególnych przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Jest komfortowo, ale jednocześnie bardzo pewnie. Auto dobrze prowadzi się w zakrętach, hamulce są skuteczne, amortyzatory te same od nowości i cały czas w dobrym stanie - nie ma konieczności ich wymiany. Wspomaganie przy większych prędkościach stawia przyjemny opór, przy manewrowaniu w mieście kierownica chodzi lekko, auto jest też bardzo zwrotne jak na ponad 4 metry długości.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam wersję po faceliftingu i kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach oraz fotel kierowcy ustawiany na wysokość. Nie ma problemu z zajęciem wygodnej pozycji. Widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra, boczne lusterka są duże, za to lusterko wsteczne pokazuje tylko część tego co dzieje się za samochodem, a przednie słupki trochę ograniczają widoczność na zakrętach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, bez pomocy instrukcji można się łatwo odnaleźć. Przyciski są duże, łatwo w nie trafić podczas jazdy. Podświetlenie świetnie się prezentuje i jest bardzo czytelne. miejsce na lewy łokieć przyjemnie sprężyste, podłokietnik jest ciut za nisko, ale za to w środku jest duży i głęboki schowek. Zamykany schowek przed pasażerem jest również podświetlany. Bagażnik jest przeogromny i mimo, że zawiasy i wnęki na koła zabierają trochę ustawności, to i tak można tam załadować naprawdę dużo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi, ogrzewanie grzeje, nie mam zastrzeżeń. Z parującymi szybami nie ma problemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca i jest naprawdę wygodnie. Mam 185 cm wzrostu i spokojnie mogę usiąść sam za sobą, natomiast o ile miejsca na nogi jest wystarczająco, to włosami delikatnie dotykam podsufitki.
3,0
Wyciszenie
Cóż, nie wiem czy to kwestia wyciszenia, czy samego silnika, ale po przekroczeniu 100 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup był pewnie droższy, niż inne auta tej klasy z tego samego rocznika, natomiast po zakupie nie musiałem nic robić poza standardowym serwisem filtrowo - olejowym. Rozrząd jest na łańcuchu, co też obniża koszty. Na razie tylko leję benzynę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam się do czego przyczepić. Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
7,6
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Sedan