Zawieszenie
: zrobiło się trochę głośniejsze ale bez przesady
Karoseria
: bardzo łatwo o odprysk lakieru przy uderzeniu kamyka na drodze
Inne
: odpadają zapinki tapicerki w bagażniku
4,0
Całokształt
Warszawiakom polecam serwis Carolina Car Company - Al. Prymasa Tysiąclecia/Wolska pełna profesjonalność , miła i kulturalna obsługa, chociaż ostatnio odebrałem nieumyty samochód.
W sumie z Corolli jestem zadowolony i mam nadzieję że tak pozostanie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zbyt małe przyspieszenie na czwartym biegu.Peugeot 307 był zwinniejszy. Od 120 km/h w górę Corolla jest dość żwawa, pod warunkiem że rozpędzamy na \"piątce\".
Jak na silnik o mocy 110 KM rewelacja to nie jest, ale też samochód jest klasy średniej.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie i z minimalnym nakładem siły. Zdarza się problem z biegiem wstecznym, ale w dotychczas posiadanych samochodach występował ten sam problem:czasem trzeba powtórnie wyłączyć sprzęgło i wsteczny dopiero wtedy wejdzie.
3,0
Układ jezdny
Dość cichy i jak na nasze drogi dobrze wyważony tzn średnio miękki (samochód nie sprawia wrażenia \"płynięcia\" podczas jazdy, ale zawieszenie dość dobrze niweluje nierówności drogi). Wydaje się że zawieszenie przednie mogłoby być trochę elastyczniejsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra.
4,0
Ergonomia
Obsługa przycisków praktycznie intuicyjna, chociaż przydałby się wskaźnik załączenia (wyłączenia) czujnika deszczu oraz oraz bardziej wyrazista dioda załączenia wstecznego lusterka monochromatycznego.
Przyciski elektrycznego sterowania szybami dostępne od strony kierowcy zbytnio cofnięte do tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyświetlacz temperatury automatycznej klimatyzacji umieszczony jest zbyt nisko, co powoduje konieczność całkowitego oderwania wzroku od drogi przy zmianie ustawień klimy. Zbyt długie oczekiwanie na zmianę temperatury wnętrza po włączeniu ogrzewania. Wentylacja działa dobrze i cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy wzrostu ok.180 cm i wadze 82 kg idealnie, ale trochę mało miejsca na nogi pasażerów z tyłu wozu. Zbyt wąski przedział regulacji kierownicy w pionie.
4,0
Wyciszenie
W stosunku do peugeota, seata cordoba czy octavii w corolli jest bez porównania ciszej, chociaż przy prędkości powyżej 150 km/h powstaje świst powietrza wydobywający się z kratek wentylacyjnych w desce rozdzielczej, dość głośna praca wycieraczek.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w Warszawie, zimą i w godzinach szczytu ok. 10 l/100km (z włączonym ogrzewaniem) a na trasie przy spokojnej jeździe 80-100 km/h latem bez włączonej klimy poniżej 7 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być, chociaż najnowsza generacja jest już droższa (porównaj cenę i wyposażenie Luny w jednym i drugim przypadku)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadły dwa klipsy mocujące tapicerkę bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]