Samochód bez bajerów, w wersji sedan prezentuje się bardzo ładnie, materiały wykończeniowe bardzo dobre, plastiki nie trzeszczą, zawieszenie na razie trwałe, generalnie jestem zadowolony z samochodu, gorzej z sewisem, jest drogi, mało kompetentny, Toyota powinna położyć zdecydowanie większy nacisk na jakość obsługi posprzedażowej, inaczej będzie tracić klientów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na 1.4 to moze być, słaba elastyczność na wyższych biegach, jednak na 3 jak się go ciśnie idzie jak burza. Głośny pow. 110, spalanie ok. Wersja sedan, wyprodukowana w Japoni.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja przecietna, wsteczny często nie wchodzi od razu.
4,0
Układ jezdny
Dobry kompromis, samochód eksploatowany bardzo intensywnie po naszych cudownych drogach, a jak na razie w zawieszeniu nic nie stuka, nie dobija na dziurach, na zakrętach trochę buja, generalnie ok.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, podczas cofania czujnik bardzo się przydaje.
5,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa od razu, ogrzewanie zimą też, podczas deszczu szyby paruja.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowe kompakty jak Focus, czy Golf V są bardziej przestronne, ale dla gościa o wzroście 181 cm nie ma powodów do narzekań, z tyłu dla 2 osób tez jest ok, bagaznik w wersji sedan przecietny, no i te zawiasy wnikające do środka, nie osłoniete jak w Daci Logan (sic!). A przecież nowa Corolla nie kosztuje 30 000.
3,0
Wyciszenie
Silnik pow. 100 zdecydowanie za głośny. Dłuższa jazda 120 km/h po prostu męczy, tutaj silnik 1.4 D4D wypada zdecydowanie lepiej, jest dużo ciszej, wręcz nie słychać że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czytałem rożne opinie na temat spalania Corolli 1.4, jednak ja nie mogę złego słowa powiedzieć. Samochód jest intensywnie eksploatowany, 50% trasa/miasto i przy takim stylu średnnie spalanie nigdy nie przekroczyło 7.5, najczęściej oscyluje w granicach 7. Przy oszczędnej jeździe mozna zejść do średniej 6,0. Jak na sedana dla mnie ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
60000 za sedana 1.4 benz., z metalikiem, wersja terra polaris. Są tańsze samochody ale chciałem mieć Toyote, no to mam. Czy następny samochód też bedzie tej marki? Głęboko się zastanowie;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 000 radio padło - wymiana na gwarancji (koszt 1800 zł!), potem wysuneło się z deski rozdzielczej i jak na razie żaden serwis nie może tego trwale naprawić, na dziurach z powrotem wychodzi. Szwankuje alarm ale to efekty poziomu srewisu w Toyota Marki - unikać szerokim łukiem. Moja wersja to Japończyk czyli powinno dalej być dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 60 000 nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]