Tatowóz do spokojnego przemieszczania się po mieście, ale bez kompleksów jeśli chodzi o wyruszenie w trasę. W sedanie brakuje trochę bagażnika, zwłaszcza że zawiasy chowają się do środka. Nie kupiłbym jej drugi raz, celowałbym w Avensisa lub Mondeo. Wziąłem ją dla bezawaryjności, następny samochód jednak będzie musiał się charakteryzować polotem, większą mocą oraz wielkością - kombi to minimum.
Uwaga: spalanie w trasie według komputera mam takie same jak w mieście a czasem nawet większe, ale autocentrum wymusza wpisanie wartości mniejszej niż w mieście :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na 5 tylko i wyłącznie za jedną rzecz: rozrząd na łańcuszku - zero obsługi, zero kosztów.
Dynamika: było by na 5, ale ostatnio miałem okazję jechać Bravo 1.9 JTD 120 KM i różnica jak między rowerem a rakietą. Masz do wyboru, albo jeździsz ekonomicznie i się wleczesz, albo jeździsz dynamicznie i masz spalania rzędu 8.5 l/100 w mieście bo ten samochód jedzie dopiero od 3000 obr./m - zmienne fazy rozrządu.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka czasem nie wchodzi, mało precyzyjna, długi skok lewarka. O szybkim zmienianiu biegów zapomnijcie.
4,0
Układ jezdny
O mój boże. Kolega, który jeździ Merolem W124 po przejechaniu się moją Corolką stwierdził, że to wóz drabiniasty. Coś w tym jest, z tyłu w końcu mam belkę skrętną - to nie Focus. Na plus, że zawieszenie jest trwałe, 65000 i nic nie wymaga roboty.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych uwag.
5,0
Ergonomia
Toyota - wszystko na miejscu. Brakuje tylko sterowania radiem w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się grzeje w zimę. Klimatyzacja działa b. sprawnie. Nie znam problemu zaparowanych szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 2+1 mieści się spokojnie na wakacje. Niedługo będzie 2+2 i już się zastanawiam jak to będzie.
Zarówno kierowca jak i pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu z Hondą z 1997 jest extra. W porównaniu do Corolli Verso z 2010 lub Bravo z 2010, jest przeciętnie. Do 120 można rozmawiać bez przeszkód, potem robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże eko, max.2500 obr./min, prędkość nie więcej niż 110 to w mieście mam 6.5 l/100 w lato i 8.0 l/100 w zimie. W trasie podobnie, nie jeżdżę po Niemieckich autostradach tylko po Polskich droga, to zwalnianie, to przyśpieszanie, wyprzedzanie...
Ceny przeglądów nie znam...bo nie robię, nawet oleju nie wymieniam.
Napraw tym bardziej nie robiłem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ją w 2010 roku od 2 właściciela, potwierdzony przebieg 45 000 km, z polskiego salonu, z wyposażenia nie ma nic poza klimatyzacją, nawet szyby na korbki. I zapłaciłem dosyć dużo...
Ale odwdzięcza się bez awaryjną obsługą, i małą utratą wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Toyota - coś trzeba dodawać? Czasem zaskrzypi szyba kierowcy lub pasażera.
Jak ją kupiłem to przy ustawianiu fotela kierowcy rozłączyła się jakaś złączka od napinaczy pasów i zaświecił mi kontrolką. ASO:Wymiana napinacza, poduszki - 700 zł + robocizna. Pan Zdzichu: Rozpiął wszystko, przeczyścił styki, podłączył, wziął 150 zł i jest git.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]