Inne
: W sumie trudno powiedzieć - jest tak jak się spodziewałem gdy kupowałem to auto
4,0
Całokształt
Jeden mankament eksploatacyjny - "branie oleju" przez silnik. Poza tym dość ciasne wnętrze. Ale za to wysoka jakość wykonania, niezawodność, spory bagażnik. Osobiście polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny, jazda z prędkością 150 km/h nie stanowi większego problemu. Oczywiście jak każda wysilona 16-zaworówka lubi wysokie obroty, dopiero powyżej 3 tys. obr. zaczyna się przyspieszanie. Niestety i mnie nie ominął problem chyba większości użytkowników VVTI, tzn. "branie oleju". Mój silnik wymaga dolewania litra oleju co ok. 6 tys. km. Ponieważ nie robię jakichś ogromnych przebiegów, po prostu sprawdzam ten olej co pewien czas i nie reklamuję tego problemu w serwisie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma się czego czepiać, biegi wchodzą lekko, zestopniowanie też dobre, na 4 można spokojnie pociągnąć do 130km/h i nie ma się wrażenia że silnik za chwilę wyleci spod maski.
4,0
Układ jezdny
Nie testowałem w ekstremalnych warunkach, problemów nie zauważam.
Komfort
5,0
Widoczność
Prosta linia nadwozia sprawia, że w czasie manewrów dobrze widać zarówno przód jak i tył pojazdu.
5,0
Ergonomia
Prostota górą - wszystko na swoim miejscu, poszczególne urządzenia we wnętrzu działają lekko i precyzyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny nawiew i ogrzewanie, tylko trzeba pamiętać o wymianie filtra kabinowego co pewien czas.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu tylko "trójka". Nie ma się co oszukiwać - Corolla jest dość ciasna w środku zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Auto nie należy do najcichszych, powyżej 110 km/h jest już dosyć głoścno w środku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie narzekam, na trasie przy normalnej jeździe z prędkością ok 110 - 120 km/h spalanie ok. 6.5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja nie narzekam na swój zakup, choć oczywiście należy pamiętać, że nie ma samochodów bezobsługowych - polskie drogi nie oszczędzają nawet Toyoty. Ogólnie jednak jeśli ktoś szuka niezawodnego, prostego i bezproblemowego auta to Corolla E11 będzie dobrym wyborem. Osobiście bardzo ubolewam nad tym, że (podobno) jest to jedna z ostatnich "prawdziwych" Toyot - podobno nowsze modele Corolli czy Avensisa są już dużo bardziej problematyczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu naprawdę duży plus - żadnych problemów, pomimo 80 tys. przebiegu i już trzech właścicieli samochód w środku wygląda prawie jak nowy, dobrej jakości plastiki, wiele nowych samochodów wypada pod tym względem gorzej od "Rolki".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie tylko wymiany eksploatacyjne - chociaż niektóre niezbyt tanie - np. elementy zawieszenia. Ale ogólnie auto jest godne zaufania i bez oporu pojechałbym nim w każdą trasę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]