Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Sedan

m.koczkodaj@derby.waw.pl, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie trudno powiedzieć - jest tak jak się spodziewałem gdy kupowałem to auto
4,0
Całokształt
Jeden mankament eksploatacyjny - "branie oleju" przez silnik. Poza tym dość ciasne wnętrze. Ale za to wysoka jakość wykonania, niezawodność, spory bagażnik. Osobiście polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny, jazda z prędkością 150 km/h nie stanowi większego problemu. Oczywiście jak każda wysilona 16-zaworówka lubi wysokie obroty, dopiero powyżej 3 tys. obr. zaczyna się przyspieszanie. Niestety i mnie nie ominął problem chyba większości użytkowników VVTI, tzn. "branie oleju". Mój silnik wymaga dolewania litra oleju co ok. 6 tys. km. Ponieważ nie robię jakichś ogromnych przebiegów, po prostu sprawdzam ten olej co pewien czas i nie reklamuję tego problemu w serwisie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma się czego czepiać, biegi wchodzą lekko, zestopniowanie też dobre, na 4 można spokojnie pociągnąć do 130km/h i nie ma się wrażenia że silnik za chwilę wyleci spod maski.
4,0
Układ jezdny
Nie testowałem w ekstremalnych warunkach, problemów nie zauważam.
Komfort
5,0
Widoczność
Prosta linia nadwozia sprawia, że w czasie manewrów dobrze widać zarówno przód jak i tył pojazdu.
5,0
Ergonomia
Prostota górą - wszystko na swoim miejscu, poszczególne urządzenia we wnętrzu działają lekko i precyzyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny nawiew i ogrzewanie, tylko trzeba pamiętać o wymianie filtra kabinowego co pewien czas.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu tylko "trójka". Nie ma się co oszukiwać - Corolla jest dość ciasna w środku zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Auto nie należy do najcichszych, powyżej 110 km/h jest już dosyć głoścno w środku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie narzekam, na trasie przy normalnej jeździe z prędkością ok 110 - 120 km/h spalanie ok. 6.5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja nie narzekam na swój zakup, choć oczywiście należy pamiętać, że nie ma samochodów bezobsługowych - polskie drogi nie oszczędzają nawet Toyoty. Ogólnie jednak jeśli ktoś szuka niezawodnego, prostego i bezproblemowego auta to Corolla E11 będzie dobrym wyborem. Osobiście bardzo ubolewam nad tym, że (podobno) jest to jedna z ostatnich "prawdziwych" Toyot - podobno nowsze modele Corolli czy Avensisa są już dużo bardziej problematyczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu naprawdę duży plus - żadnych problemów, pomimo 80 tys. przebiegu i już trzech właścicieli samochód w środku wygląda prawie jak nowy, dobrej jakości plastiki, wiele nowych samochodów wypada pod tym względem gorzej od "Rolki".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie tylko wymiany eksploatacyjne - chociaż niektóre niezbyt tanie - np. elementy zawieszenia. Ale ogólnie auto jest godne zaufania i bez oporu pojechałbym nim w każdą trasę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,1
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Sedan