Bardzo dobre auto! Pojemne, żwawe kombi, za którym utrzymać się mogą jedynie dobre benzyniaki - zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Przy mocniejszym dieslu nie do pobicia. Polecam silnik 2.0 116KM, o ile kogoś stać (2.0 90KM już nie jest dostępne). Z pewnością będzie bardziej trwały od wysilonego 1.4 90KM, mimo nieco wyższego spalania. Coś za coś.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc "jedynie" 90KM, ale pojemność robi swoje - moment obrotowy zapewnia świetną elastyczność w porównaniu z benzyną. Wyprzedzanie na 5 biegu jest równie oczywiste, jak w benzyniaku konieczność redukcji na "trójkę"
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy przy bardzo szybkiej zmianie, ale to przecież nie wyścigówka. Kluczem jest chyba odpowiednie zgranie zmiany z wyciskaniem sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Czwórka tylko dlatego,że są auta lepiej wybierające nierówności a Toyota nie jest zbyt miękka. Jej zawieszenie to udany kompromis pomiędzy komfortem a trzymaniem się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni słupek przeszkadza przy skręcaniu. Widoczność do tyłu bez zastrzeżeń, mimo iż to kombi.
5,0
Ergonomia
Niczego nie można zarzucić, wszystko jest tam, gdzie być powinno. Gdyby jeszcze podłokietnik był nieco wyższy i przesunięty odrobinę do przodu, a w fotelu była regulacja lędźwi byłoby idealnie. Niemniej bliżej tu do 5 niż do 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Wydajna klimatyzacja nie pozwala zaparować szybom podczas deszczu i zimą. Nie wyobrażam sobie teraz jazdy autem bez tego elementu wyposażenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet jeśli odsunie się fotel maksymalnie do tyłu, to pasażer o wzroście 180 cm zmieści tam swoje nogi. Bagażnik jak to w kombi - pakowny. W razie czego można skorzystać z relingów dachowych.
5,0
Wyciszenie
Bardziej słychać wiatr i szum opon, niż silnik. Jak na diesla wyciszenie świetne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poniższe dane dotyczą silnika o pojemności 2.0. Dane spalania wg. wskazań komputera pokładowego. Są możliwe do osiągnięcia pod warunkiem rezygnacji z walki na drodze z każdym dresem, który w swym 10-cio letnim BMW chce podbudować swoje nędzne ego :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co ukrywać - cena robi swoje. Obecna cena auta z silnikiem 2.0 D4D zwala z nóg, więc jeśli ktoś już będzie chciał kupić diesla, pewnikiem kupi tego najmniejszego.
Można rozważyć używkę - jest odporna na najbardziej chamskie traktowanie przez przedstawicieli, więc nie ma obawy. Tym bardziej, że auta flotowe są regularnie serwisowane i nikt na tym nie oszczędza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuć można wszystko, jeśli sie tego nie szanuje, ale Toyota jest bardzo odporna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana amortyzatora przy 100.000 km (na gwarancji - stan naszych dróg) oraz synchronizatora 3 biegu (moja zasługa) - również na gwarancji. Czyli - auto bezawaryjne.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]