Oceniam pojazd bardzo wysoko ponieważ na to zasługuje. Wyposażenie, materiały wykończeniowe wysokiej jakości, bardzo dobrze spasowane. We wnętrzu dużo przestrzeni. Komfort jazdy na wysokim poziomie choć to samochód klasy średniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i bardzo elastyczny. Idealnie, wręcz super w przedziale 2000-4000 obr./min. i na dodatek bardzo oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Co najważniejsze bardzo dobrze zestopniowana i "wchodzi" bez haczenia=nie zgrzyta.
5,0
Układ jezdny
Mocno trzyma się drogi /ledwo zauważalne-lekkie przechyły samochodu pojawiają się dopiero przy wejściach w ostry zakręt (poniżej 90 stopni) z prędkością ok. 100 km/h. ...ale kto na zakrętach rozwija takie prędkości-chyba że się po prostu zagapi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi i stąd dobra widoczność. Możliwość wyszukania idealnej pozycji dla kierowcy ułatwia dwupoziomowa regulacja fotela i reg. kierownicy. Ułatwia to dospasowanie pozycji a przez to uzysaknie jak najlepszej widoczności.
5,0
Ergonomia
Wysoka jakość materiałów wykończeniowych - nic nie skrzypi, przyciski miłe w dotyku /nie ma też obawy, jaka występowałaby gdyby użyto palstyku do wykończenia szczegółów, że coś tam się zarysuje przez nieuwagę np. paznokciem-kluczem/, wszystko jest pod ręką co konieczne przy sterowaniu autem, radiem.. itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie sprawdziłem jeszcze w zimie, ale w chłodne deszczowe dni bardzo dobrze radzi sobie z wilgocią (odparowanie szyb itp.). Klimatyzacja działa, w upały również (30 stopni) bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo zarówno dla kierowcy jak i pasażerów również tych siedzących z tyłu pojazdu. Corolla ma już konkretne wymiary /podchodzi wymiarami pod "minivana"/.
5,0
Wyciszenie
To jest diesel i prawie każdy sądzi, że silnik ten jest głośny /charakterystyczny dla ropniaków klekot/. Ale nic z tego! Wielu, po zapaleniu silnika w Corolli nie chciało uwierzyć, że jest to diesel. Mam czasami przy tym dobrą zabawę ponieważ nie wszyscy mają pojęcie co oznacza D-4D (z czerwoną literką D) a niektórzy nawet sądzą, że jest to oznaczenie napędu na cztery koła... a ja żeby było śmieszniej nie prostuję dlatego nierozpoznany diesel staje się autem o napędzie na 4 koła. I co więcej ludzie w to wierzą!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem w ciężkim szoku /ale pozytywnie ciężkim/: przy predkościach np. 110 - 120 km/h komputer wskazuje aktualne zużycie paliwa na poziomie 3,5-4 l. oleju. Średnie spalanie około 5,7 l/100km. Muszę przyznać, że moje obliczenia pokrywały się ze wskazaniami komputera. A jazda zarówno w mieście jak i na trasie z komfortem na max: nawiewy=klimatyzacja, radio i czasami zwłaszcza w chłodniejsze noce ogrzewanie. Zaznaczam iż jest to turbo-diesel a spalanie ropy i tak na super poziomie. Wg mnie silnik b. oszczędny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę staranność wykonania i dopasowania elementów oraz biorąc pod uwagę fakt, że Corolla wg TUV-u i DEKRA-y w testach długodystansowych (po 3 latach, 5 latach, 7 latach i więcej użytkowania pojazdu) nie schodzi poniżej 7 miejsca (nawet 5 miejsce) cena jest naprawdę odpowiednia. Płacę za jakość, może trochę więcej niż w przypadku samochodów tej klasy innej marki ale wiem, że Corolla to solidność, trwałość i niezawodność. A przecież o to chodzi!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno ocenić na 100% ponieważ użytkuję pojazd zbyt krótko. Myślę jednak, że głowa o te drobiażdżki nie będzie mnie często bolała a na pewno nie częściej niż w pojazdach innej marki. Toyota cieszy się najwyższym światowym uznaniem i myślę, że tak będzie również w moim samochodzie. Choć wiadomo nie można na 100% wszystkiego wykluczyć... /trzeba być realistą/